Mladi radnici sve češće ne dolaze na posao zbog "career catfishinga". Što je to?
KOLIKO su se puta milenijalci (osobe rođene od 1981. do 1996.) i pripadnici generacije X (rođeni od 1965. do 1980.) morali suočiti s beskonačnim krugovima intervjua kako bi osigurali posao iz snova, samo da bi ih poslodavac u posljednjem trenutku ignorirao? Dok su prethodne generacije takve neuspjehe možda prihvaćale kao nešto normalno, generacija Z (rođeni od 1996. do 2012.) nema namjeru mirno trpjeti nepravdu, piše YS Life.
Što je tzv. "career catfishing"?
Frustrirani procesom zapošljavanja, iskazuju svoje nezadovoljstvo fenomenom poznatim kao "career catfishing" - odlaskom bez obavijesti ili jednostavno nepojavljivanjem na prvi radni dan. Prema istraživanju portala CV Genius, koji se bavi karijernim resursima, trećina (34%) pripadnika generacije Z pribjegava ovoj praksi.
Za 22-godišnju Smitu Apurvu, studenticom sa Sveučilišta u Delhiju, nema bolje osvete od toga da nekome uzvrati istom mjerom. "U trećoj godini studija prijavila sam se na nekoliko poslova i bila uvjerena da ću dobiti priliku. Međutim, mnogi poslodavci držali su me na čekanju i do šest mjeseci", ispričala je. "To je izazvalo toliku nesigurnost da sam počela sumnjati u vlastite sposobnosti", dodala je. Kada je konačno dobila ponude dvaju poslodavaca, prihvatila ih je - i nikad se nije pojavila. "Ne znam je li to bila ispravna odluka, ali ostaviti ih da čekaju činilo se kao pravi potez. Osjetila sam golemo olakšanje. Na kraju sam se zaposlila u potpuno drugoj tvrtki", poručila je.
Oblik protesta
Prema istraživanju tvrtke Deloitte, generacija Z ima radikalno drugačiji pogled na radno mjesto i uspjeh u usporedbi s prethodnim generacijama. No, njihovi stavovi nisu uvijek dobro prihvaćeni među menadžerima. Istraživanje Intelligent.coma iz listopada 2024. pokazalo je da osam od deset menadžera za zapošljavanje smatra da pripadnici generacije Z trebaju "trening poslovne etike", navodeći probleme s poslovnim odijevanjem, zahtjevima za plaću i komunikacijskim vještinama.
"Career catfishing" također spada u taj okvir. No, za mlade radnike to je tihi protest protiv rigidnosti radnog okruženja, netransparentnih opisa poslova i nezadovoljavajuće radne atmosfere. "Generacija Z želi redefinirati dinamiku moći u svoju korist i sudjelovati u kreiranju vlastitih radnih mjesta", poručila je Swati Dhir, izvanredna profesorica organizacijskog ponašanja na Međunarodnom institutu za menadžment u New Delhiju.
Osim toga, kandidati često dobivaju više ponuda istovremeno i uspoređuju iskustva različitih poslodavaca. "Odluku donose na temelju niza čimbenika – transparentnosti u procesu zapošljavanja, jasnoće opisa posla, načina na koji su tretirani tijekom selekcije, trajanja procesa, njegove složenosti i povratnih informacija nakon intervjua", ističe Neelima Chakara, osnivačica PurposeLaddera, platforme za karijerno savjetovanje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati