Znate li za ovih 5 trikova? Ljudi sve više ovako kupuju – i osjećaju se bolje

Sadržaj nastao u suradnji s: Argentum
Sve češće kupujemo s pitanjem u glavi: „Trebam li ovo, ili mi se samo čini?“
Podaci diljem Europe ukazuju na to da većina ljudi u posljednjih godinu dana mijenja potrošačke navike. Cijene rastu, ponuda je šira nego ikad, a naš odnos prema kupnji više nije isti. Ne odlučujemo više samo prema željama, već tražimo smisao, vrijednost i osjećaj zadovoljstva koji traje duže od trenutka kad smo nešto kupili.
To ne znači da se odričemo malih užitaka. Naprotiv, sve ih više promatramo kao osobne rituale koje želimo zadržati. Samo ih više ne želimo platiti previše, ni novcem ni živcima. U toj promjeni navika, sve češće biramo brendove koji vraćaju povjerenje, stvari koje doista nosimo i kupnje zbog kojih se osjećamo dobro danima kasnije.
Zato u nastavku donosimo pet konkretnih navika koje nam pomažu da trošimo promišljenije, a da se pritom ne odreknemo stila, gušta i osjećaja da smo kupili upravo ono što smo htjeli.
Kupujemo kada imamo dobar osjećaj, a ne kad smo pod stresom
Nismo uvijek svjesni koliko emocije utječu na način na koji kupujemo. Prema istraživanju Sveučilišta u Innsbrucku, raspoloženje direktno oblikuje naše potrošačke odluke. Naime, osobe koje su pod stresom sklonije su impulzivnim i brzopletim kupnjama, dok pozitivno raspoloženje vodi promišljenijim odlukama.
Zato je dobar potez da sve češće odgađamo kupovinu za trenutke kad smo smireni i imamo jasan osjećaj što nam zapravo treba. Kupnja tada prestaje biti bijeg, a postaje izbor. Ako si damo vremena i ne kupujemo u žurbi, veća je šansa da ćemo odabrati ono što zaista želimo, a ne ono što u tom trenutku samo djeluje kao rješenje da nam popravi loš dan.
Odluka da se nešto kupi nakon kave s prijateljicom, opuštene šetnje ili uz poznati miris parfema, često vodi do boljeg osjećaja nakon kupovine, bez kasnijeg žaljenja.
Biramo brendove koji nagrađuju
Jedan od načina kako možemo kupovati pametnije, bez osjećaja da se nečega odričemo, je kad koristimo programe vjernosti koje nude brendovi koje pratimo i volimo. Takvi programi omogućuju nam da za svaku kupnju dobijemo nešto zauzvrat, npr. bodove, kupone, dodatne pogodnosti, čime se povećava vrijednost onoga što smo ionako planirali kupiti.
Argentum Club, program vjernosti domaćeg brenda Argentum, temelji se upravo na toj ideji. Za svakih potrošenih 20 eura ostvaruje se jedan bod, a svaki bod vrijedi jedan euro. Skupljene bodove moguće je zamijeniti za kupone s popustima ili dodatne usluge. Štoviše, osim bodova i kupona, mnoge će uveseliti i personalizirane akcije koje vrijede isključivo za korisnike Argentum Cluba, a to dodatno naglašava osjećaj nagrade i pripadnosti brendu.
Aplikacija je dostupna na platformama Google Play i Apple Store, a nudi i pregled aktualnih kolekcija nakita, obavijesti o otvaranju novih poslovnica, kao i informacije o uslugama koje nudi Argentum. Sve je osmišljeno tako da korisnik dobije korisne informacije koje odgovaraju njegovom interesu i načinu kupovine.
U vremenu kada kupujemo sve promišljenije, ovakvi sustavi lojalnosti postaju logičan nastavak odnosa s brendom jer kupovinom ne dobivamo samo proizvod, već i vrijednost koja traje dulje od samo naplaćenog računa.
Imamo listu želja
Kad zapisujemo želje, tj. radimo wishlist, iako će neki pomisliti da je to simpatična navika, u realnosti je to koristan alat kako bismo donijeli što bolje odluke.
Kada zabilježimo komade koji nam se sviđaju, bilo da je riječ o nakitu, odjeći ili drugim proizvodima, stvaramo prostor u našim mislima te počinjemo o tome razmišljati. Iako zvuči banalno, istraživanje objavljeno u Journal of Consumer Behaviour pokazuje da dodavanje proizvoda na listu želja potiče osjećaj psihološkog vlasništva nad tim proizvodima.
Ovaj fenomen, poznat kao učinak prividnog vlasništva (eng. quasi-endowment effect), povećava vjerojatnost da ćemo kasnije kupiti te proizvode. Studija je također otkrila da što dulje imamo proizvod na listi želja, ujedno se stvara i fenomen "hlađenja", odnosno radimo odmak od tog istog proizvoda i možemo bolje procijeniti želimo li ga doista.
Kad redovito pregledavamo listu želja, pomaže i da preispitamo prioritete. Ako neki predmet ostane na listi i nakon nekoliko tjedana, to je znak da je zaista vrijedan ulaganja.
Pratimo akcije samo za ono što nam se stvarno sviđa
Sezona sniženja često izgleda kao da smo dobili pozivnicu za kupnju bez razmišljanja. No priznajmo, u stvarnosti, većina impulzivno kupljenih komada završi u ormaru, zaboravljena, bilo po ladicama ili u skrivenim dijelovima sobe.
Studije su pokazale da nas akcije emocionalno uzbude, ali osjećaj zadovoljstva zbog takve kupnje vrlo brzo nestaje, pogotovo ako proizvod nije bio u fokusu i prije akcija. Zato se sve više ljudi okreće jednostavnom pravilu koje također vrijedi - kupujemo samo ako bismo to kupili i po punoj cijeni. Nema smisla hvatati komad samo zato što je 50 % snižen, ako ga inače ne bismo ni primijetili.
Zato, sljedeći put kad ćete biti u dilemi, zapitajte se „Bih li ovo kupila da je po punoj cijeni?“ Ako je odgovor „ne“ ili „možda“, komad nije vrijedan ni s popustom. To pravilo koristi sve veći broj ljudi koji žele smanjiti impulzivnu kupnju i birati ono što će zaista nositi. Tako popust postaje bonus, a ne razlog za kupnju.
Biramo svestrane komade koje možemo kombinirati
Još jedna misao koja bi mogla utjecati na uštedu je odabir komada koji će nam dugo trajati i uklopiti se u razne kombinacije. Ipak, iako kupujemo manje, to ne znači da ne možemo i birati bolje.
Zato smo i ovdje izdvojili mali trik kojeg se vrijedi prisjetiti prije stavljanja u košaricu. Naime, prije nego obavimo kupnju, trebamo si postaviti jednostavno pitanje - možemo li taj komad tj. proizvod uklopiti u barem tri kombinacije koje već imamo. Tako razmišljamo i kada biramo nakit, sve više tražimo one komade koji prate naš stil, koji se lako kombiniraju i s trenirkom i s poslovnom košuljom.
Osim odjeće ili obuće, i nakit tako postaje više od detalja na tijelu jer osim što je dio naše svakodnevice i osjećamo se lijepo, vežemo se za njega na dublji način.
Kad nakit ima dodatnu vrijednost
Argentum već godinama gradi odnos povjerenja i bliskosti sa svima koji vole nakit - i to onaj koji nosi značenje, a ne samo sjaj. Njihov Argentum Club omogućuje da se svakom kupnjom skupljaju bodovi, a zatim pretvore u kupone, popuste ili dodatne usluge.
Aplikacija je dostupna na Google i Apple Storeu, a korisnicima nudi pregled skupljenih bodova, uvid u nove kolekcije, personalizirane akcije i informacije o najnovijim uslugama.
Sponzorirani sadržaj donose Index i Argentum u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

bi Vas mogao zanimati