Da, i tipovi su opsjednuti s Labubuima (čak i Brad Pitt)

KADA Bobby Solez izađe u javnost, prepoznaju ga kao "tipa s Labubuom". Ovaj modni influencer iz New Yorka postao je viralan na TikToku zahvaljujući videima u kojima otpakirava popularne igračke-privjeske, dlakava čudovišta s očnjacima koja su osvojila svijet.
Iako su ih mnogi primijetili na torbicama zvijezda poput tenisačice Naomi Osake, kada ih nose odrasli muškarci, reakcije su često podijeljene.
Kad žene nose Labubue, to je OK, ali kad muškarci...
"Odem u trgovački centar i... definitivno su me ljudi poprijeko gledali. Kao, 'Što je, dovraga?'", priča Solez. "Ali onda mnogo puta... mlađi ljudi će reći, 'O, moj Bože, imaš Labubua. Gdje si ga nabavio?'"
Solez kaže da je dobio tisuće komentara u stilu: "Ti si odrastao muškarac, zašto to radiš?". Nije jedini koji se suočava s čuđenjem ili pak negativnim komentarima - brojni tiktokeri koji ponosno pokazuju svoje kolekcije Labubua prolaze kroz isto.
Kritičari smatraju da je kod muškaraca sve to samo predstava i dio natjecanja u muškosti. Prema njima, muškarci nose Labubue samo kako bi se učinili privlačnijima onima kojima se takve stvari sviđaju. No, vlasnici tvrde suprotno - iskreno uživaju u njima kao zabavnim modnim dodacima i odličnim povodima za razgovor.
Ružni, slatki i neodoljivi
Labubui, koje je 2015. dizajnirao hongkonški umjetnik Kasing Lung, stvoreni su da privlače pažnju. Sa svojim nestašnim osmjesima i zečjim ušima, istovremeno su simpatični i pomalo čudni. "Ova stvar je nekako ružna, ali je istovremeno slatka", opisuje ih Solez.
>>>Odrasli ljudi se tuku zbog ovih igračaka, a neke se prodaju i za 150.000 dolara
Upravo taj "ružnjikavo-sladak" dizajn mogao bi biti ključ njihove popularnosti među odraslima, smatra Zoe Fraade-Blanar, suautorica knjige Superfandom. "Ne kupujete Labubua da biste ga grlili. Kupujete ga da biste ga pokazivali", objašnjava ona. "To nije utješni predmet, već kolekcionarski ili dizajnerski komad."
Neki muškarci osjećaju se ugodnije noseći kolekcionarski predmet nego klasičnu plišanu igračku. "Kod standardne slatke plišane igračke neki bi se mogli osjećati posramljeno jer je doživljavaju kao previše ženstvenu. Ovdje to nije slučaj", dodaje Fraade-Blanar.
Više od obične igračke
Osim što su modni izričaj, Labubui su i unosna roba. Brzo se rasprodaju, a na tržištu preprodaje neki primjerci dosežu vrtoglave cijene. Milijuni ljudi gledaju videozapise otpakiravanja, što kupnju čini sadržajem koji se može unovčiti.
Solez ih je isprva kupio upravo zbog toga, ali hobi je s vremenom postao nešto više, pogotovo zbog strategije "kutije iznenađenja", gdje kupac ne zna koju će figuricu dobiti. "Otvorite je i kažete, 'Ah, želio sam baš ovoga'. Čini da se opet osjećaš kao dijete", kaže on.
"Nošenje Labubua je način za izgradnju samopouzdanja"
Unatoč popularnosti, mnogi osuđuju odrasle, a posebno muškarce, koji pronalaze radost u igračkama. No neki (posebno oni iz generacije Z) se ne daju smesti.
Labubui su, na neki način, utješna igračka koju možete iznijeti iz kuće. "Umotavanjem u to ironično, kul, pomalo kontrakulturno pakiranje, ove su igračke sigurne za sve", smatra Fraade-Blanar.
Muškarcima koji se srame nositi Labubua, vlasnici poručuju da se ne obaziru na tuđa mišljenja. "Ako ćete posjedovati Labubua kao heteroseksualni muškarac, rekao bih, prigrlite to. To je gotovo način za izgradnju samopouzdanja", savjetuje Solez.
Na kraju, prihvaćanjem nečega što društvo smatra neprikladnim za vašu dob ili spol, vlasnici Labubua prkose očekivanjima. Kako zaključuje Solez: "Samo se pokušavam zabaviti u ovom životu. Ne shvaćam život preozbiljno. A ove stvari su način da stvari ostanu manje ozbiljne."
Uostalom, Labubui se sviđaju čak i gen X-ovcu Bradu Pittu.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati