Kako je neuredni hipsterski izgled kasnih 2000-ih zaludio generaciju Z
MLADI se danas vraćaju neurednoj hipsterskoj estetici kasnih 2000-ih i ranih 2010-ih, a u središtu svega bila je francuska dizajnerica i ikona stila, Isabel Marant, piše BBC Culture.
Sve je počelo 2011. godine, kada je Kate Moss pozirala u reklamnoj kampanji za najnoviju kreaciju Isabel Marant: antilop tenisice s punom petom nazvane The Bekett. Nakon što im je Moss dala svoj pečat odobrenja, postale su globalni fenomen. Nosila ih je Beyoncé u spotu Love on Top, a Eva Mendes u njima je bježala od paparazza.
Četrnaest godina kasnije, Marantina tenisica s punom petom ponovno je u centru pažnje. U novoj kampanji, nastaloj u suradnji s Converseom, glavna zvijezda je miljenica generacije Z, Lila Moss, kći Kate Moss. U reklamama hoda gradskim ulicama s raspuštenom kosom i u poderanom traperu, baš poput svoje majke prije više od desetljeća. "Ljudi su nas neprestano tražili da vratimo te cipele", kaže Marant. "I zašto ne? Kad je nešto dobro napravljeno, ostaje dobro zauvijek. Kate je također zauvijek."
Što je zapravo "indie sleaze"?
Lila Moss predstavlja novu generaciju i njezinu viziju stila poznatog kao "indie sleaze", termina koji opisuje neuredni hipsterski izgled kasnih 2000-ih. Pojam je popularizirao istoimeni Instagram profil koji dokumentira "dekadenciju i party scenu koja je umrla 2012. godine". Profil je prepun zrnatih fotografija partijanera u majicama s rupama, poderanim tajicama, uskim trapericama i s neurednom šminkom. Stil su proslavile britanska serija Skins te ikone poput Alexe Chung i pjevačice Sky Ferreire, a bio je mračnija i sirovija verzija boemskog izgleda kakav su nosile Sienna Miller i Stella McCartney.
Originalni "indie sleaze" pokret zamijenio je čipkaste topove izblijedjelim majicama bendova, a trapezice motorističkim čizmama i ultra uskim trapericama. Novi party fotografi poput Marka Huntera, poznatog kao The Cobrasnake, digitalnim su fotoaparatima bilježili scenu, dok su je časopisi poput Vicea i Papera pratili.
Vrijeme prije savršenih filtera
Zanimljivo je da se u to vrijeme taj stil nije nazivao "indie sleaze". Kako objašnjava profesorica na NYU i kulturna kritičarka Ruby Justice Thelot: "'Indie sleaze' nije postojao." Izgled se nazivao "hipster stilom", "Tumblr stilom" ili jednostavno "club-kid stilom". Tek kada je TikTok video trendseterice Mandy Lee 2022. popularizirao termin, fraza se uistinu ukorijenila, posebno među mladima koji su tijekom pandemije čeznuli za osjećajem prepunog plesnog podija.
"Čini se kao tako cool vrijeme za život", kaže Chloe Plasse, 21-godišnja studentica dizajna. Ona često nosi komade Isabel Marant kako bi uhvatila djelić te "glamurozne, ali cool" esencije. Slično razmišlja i 19-godišnja Nikki Ball Kumar, koja na platformama za preprodaju traži kultne komade iz Marantinih kolekcija, poput uskih traperica izvezenih zlatnim perlama i, naravno, originalnih Bekett tenisica.
Nostalgija kao pokretač trenda
Spoj nostalgije milenijalaca i znatiželje generacije Z stvorio je pravu pomamu za Marantinim dizajnom. "Mislim da su ljudi zainteresirani za moje kreacije jer pogađaju dvije vrste nostalgije", objašnjava dizajnerica. "S jedne strane, nostalgični ste za vremenom u kojem ste živjeli. S druge, a to je jači osjećaj, postoji nostalgija za vremenom u kojem niste živjeli."
Marant dodaje kako današnja mladež vidi 2010-e kao posljednji dašak slobode prije ere stalnog digitalnog nadzora. "Danas je sve tako uglađeno, tako lažno. To nije rock 'n' roll. Daje mi nadu vidjeti da se i mladi ljudi zasićuju lažnog stila i filtera." Za mlađe kupce koji žele osjetiti duh te ere, njezine cipele s punom petom prirodan su izbor.
Potražnja za originalnim modelima eksplodirala je na stranicama za preprodaju, iako su rijetko dostupni. Marant priznaje da u početku nije proizvela velik broj tenisica. "Nismo napravili tonu. To nije moj način", kaže ona i dodaje uz osmijeh: "Ipak, trebali biste ih i dalje nositi uz uske traperice. Ili uske crne kožne hlače. U Parizu su sve žene koje su partijale s Kate Moss prestale pušiti. Ali to nikada nećemo prestati. To je zauvijek cool francuski način."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati