Kako je Jeff Bezos razotkrio laži svojih zaposlenika jednim pozivom

OSNIVAČ Amazona Jeff Bezos jednom je prilikom usred sastanka odlučio nazvati vlastitu službu za korisnike kako bi svojim zaposlenicima prikazao neugodnu istinu. Poznato je da je bivšem izvršnom direktoru tvrtke zadovoljstvo kupaca uvijek bilo na prvom mjestu, a njegova filozofija da je "kupac kralj" pretvorila je Amazon u poslovnog diva čija se vrijednost danas procjenjuje na više od 2 bilijuna dolara, piše Unilad.
Međutim, tijekom jednog sastanka Bezos je shvatio da su neki od njegovih visokopozicioniranih menadžera zanemarili te vrijednosti. Tvrdili su da se kupci s problemom mogu spojiti s operaterom u pozivnom centru za manje od minute, no milijarder je imao čvrste dokaze da to nije istina, prvenstveno zahvaljujući velikom broju pritužbi koje je tvrtka primala.
U gostovanju u podcastu Lexa Fridmana u prosincu 2023. godine, Bezos se prisjetio kako je izveo svoj poznati trik kako bi suočio zaposlenike s istinom, nakon što su ga pokušali uvjeriti da je sa službom za korisnike sve u najboljem redu.
Podaci protiv anegdota
"Imam izreku koja glasi: kada se podaci i anegdote ne slažu, anegdote su obično točne", objasnio je Bezos. "To ne znači da onda samo ropski slijedite anegdote, to znači da idete ispitati podatke."
"Obično nije problem u pogrešnom prikupljanju podataka, već u tome da ne mjerite pravu stvar", dodao je.
Bezos je potom, na iznenađenje svih prisutnih, uključio zvučnik na telefonu i nazvao vlastitu službu za korisnike. Nastala je tišina dok su on i njegov tim čekali javljanje operatera. Čekanje se proteglo na gotovo deset minuta prije nego što se netko konačno javio, čime je Bezos dramatično potvrdio svoju poantu.
"To je potvrdilo da nešto nije u redu s našim prikupljanjem podataka. Pokrenulo je čitav niz događaja koji su doveli do toga da smo počeli ispravno mjeriti", rekao je. "To je primjer suočavanja s istinom. Ponekad je neugodno, ali morate tražiti istinu čak i kada vam se ne sviđa", zaključio je.
Reakcije na društvenim mrežama
Ova anegdota postala je viralna, a korisnici društvenih mreža smatraju je urnebesnom. "Zamislite da sjedite na sastanku i 10 minuta u tišini čekate da se javi služba za korisnike, nakon što ste Jeffu upravo rekli da podaci pokazuju čekanje od 60 sekundi i da je sve u redu", napisao je jedan korisnik.
Drugi je dodao: "Zamislite da radite u pozivnom centru i odjednom vas nazove sam Jeff Bezos, hahaha."
"Zvuči kao klasično uljepšavanje brojki da se udovolji šefu", našalio se treći.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati