Gen Z i milenijalci pokrenuli novi trend na putovanjima - tetovaže umjesto suvenira

SKUPLJANJE suvenira oduvijek je bio način da se sačuvaju uspomene na pustolovine diljem svijeta. Ipak, posljednjih godina sve više putnika umjesto razglednica, majica ili magneta bira nešto znatno trajnije - tetovažu. Riječ je o rastućem trendu poznatom kao tattoo turizam.
Što je tattoo turizam?
Tattoo turizam je praksa putovanja na određenu destinaciju s glavnim ciljem izrade nove tetovaže. "On spaja samoizražavanje s avanturom, često stvarajući doživotne uspomene kroz tjelesnu umjetnost", pojasnila je Julia Pandolfo, viša direktorica marketinga za Moxy Hotele u New Yorku.
Iako se neki putnici na tetovažu odluče spontano, tattoo turisti obično ciljano putuju kako bi posjetili poznatog umjetnika, tetovirali se na kulturno značajnom mjestu ili jednostavno na smislen način obilježili putovanje.
"Neki putnici bi svoje putovanje koje im je promijenilo život mogli obilježiti fotografijom ili sitnicom, dok drugi odlaze s komadom žive umjetnosti na svojim tijelima kao suvenirom", rekla je Katy Nastro, glasnogovornica servisa za upozorenja o letovima Going.
Gen Z i milenijalci obožavaju trajne uspomene
"Turizam tetoviranja nije novi trend, ali s obzirom na to da ljudi danas sve više daju prednost iskustvima nad stvarima, odlazak s vizualnom uspomenom na putovanje koja traje cijeli život može se mlađim putnicima činiti kao bolje iskorištavanje sredstava."
Doista, veza između tetovaža i putovanja seže duboko u povijest, od drevnih plemena i polinezijskih istraživača do mornara koji su tintom bilježili svoja putovanja. "Ovih dana tattoo turizam je stekao popularnost, posebno među putnicima generacije Z i milenijalcima koji traže trajne suvenire za obilježavanje svojih putovanja", rekla je Vicki Poulos iz IHG Hotels & Resorts.
Prema istraživanju Hostelworlda, više od 40% putnika u dobi od 18 do 35 godina tetoviralo se tijekom putovanja. Od te skupine svaki treći je odluku donio spontano, dok je više od polovice putovalo u inozemstvo upravo radi tetoviranja. Slično tome, jedan studio u Nashvilleu izvijestio je da oko 40% njegovih klijenata ciljano putuje kako bi se tetoviralo kod njihovih umjetnika, a dodatnih 40% su turisti koji se na tetovažu odluče tijekom posjeta.
Zašto je tattoo turizam danas privlačan?
Postoji mnogo razloga zašto putnici sve više prihvaćaju ovaj trend. "Tattoo turizam je nevjerojatan način da se trajno utisne smislen podsjetnik na putovanje s voljenima i prilika za spajanje putovanja, umjetnosti i samoizražavanja za nezaboravno iskustvo", rekla je Poulos.
Današnji putnici traže osobnije i trajnije suvenire od standardne razglednice. Fleksibilnost rada na daljinu i naglasak na iskustvima umjesto na materijalnim stvarima znači da su ljudi spremniji uložiti novac u nezaboravno putovanje - i tetovažu koja služi kao uspomena. "Zamislite to kao živu razglednicu koju šaljete sami sebi, koju možete ponovno pročitati u bilo kojem trenutku, dugo nakon što se putovanje dogodilo", slikovito je opisala Nastro.
Tattoo turizam također otvara vrata autentičnim kulturnim razmjenama. "To je prilika za povezivanje s lokalnim umjetnicima i subkulturama, često vodeći putnike izvan utabanih staza", objasnila je Pandolfo. Značajnu ulogu igraju i društvene mreže, zahvaljujući kojima su mnogi tattoo umjetnici stekli globalnu popularnost i duge liste čekanja klijenata spremnih putovati s drugog kraja svijeta.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati