Borderlands 4 je daleko od najboljeg nastavka, ali je korak u pravom smjeru

BORDERLANDS franšiza u mom je svijetu uvijek egzistirala na marginama interesa. Još od prvog dijela osvojili su me cel-shade stilom koji i dan danas prvenstveno povezujem s ovom franšizom iako sam sličan stil vidio i prije i poslije.
Svaki daljnji nastavak popratio bih, ali realno, najviše me uvukao Telltaleov Tales From the Borderlands koji ima veze s pričom, ali ne i s looter shooter stilom igre. No, Borderlands 4 nakon dugo vremena uspio me ponovno uvući i djeluje kao korak naprijed za serijal koji je definirao žanr. Kao peti glavni naslov i direktan nastavak na Borderlands 3 iz 2019. godine, igru je razvio Gearbox Software, a objavio 2K. Igra je smještena na planet Kairos, šest godina nakon incidenta poznatog kao "Moonfall" iz Borderlands 3 i uvodi novu postavu lovaca na trezor dok se istovremeno vraćaju i neki omiljeni likovi iz ranijih dijelova serijala, poput Claptrapa, Zanea i Moxxi.
(Kao) Otvoren svijet
Ono što se može odmah primijetiti su poboljšane mehanike kretanja. Za razliku od prethodnih igara koje su bile poznate po sporijem kretanju, novi naslov uvodi dvostruki skok, jedrenje, dash u svim pravcima, kuku za hvatanje i po prvi put u serijalu - plivanje. Doduše, vjerujem da će pravi dugogodišnji fanovi imati više za reći o ovim novim trikovima jer nisu svi super nabrijani na sve novine. Što se nas turista tiče, stvari funkcioniraju odlično.
Ipak, ono što svi mogu primijetiti je "teoretski otvoreni svijet". Naime, čak i vrlo površan prolazak kroz igru otkriva granice tog svijeta, a nove mehanike djeluju kao kompenzacija za ta ograničenja.
Međutim, lagao bih kada bih napisao da me to posebno smetalo jer nemam izraženu želju maratonsko istraživati bespuća Kairosa. Sasvim sam u redu i s "obuzdanim" iskustvom. Osim toga, u prvom me redu zanima kvaliteta borbe i sustava oružja što je u ovom nastavku besprijekorno odrađeno. Raznolikost oružja je "beskonačna" s više od 30 milijardi mogućih kombinacija... da, dobro ste pročitali.
Sustav izrade likova također je dubok i nudi igračima brojne mogućnosti za eksperimentiranje s buildovima. Dodatne opcije kao što su kitovi za liječenje i poboljšanja oružja proširuju taktičke mogućnosti. Stoga, čak i ako nisam pretjerani fan priče, zadržat ću se zbog svega ostalog jer ovo je odličan razlog za povratak.
S ekipom je najbolje
Kooperativno igranje ostaje središnji element i zaista dolazi do izražaja tek kada se igra s prijateljima. Gearbox je napravio ključne izmjene kako bi olakšao zajedničku igru. Novi sustav instanciranog lova na plijen, koji je bio prisutan u Borderlands 3, sada u eliminira borbu između igrača oko loota. Također, mogućnost instantnog warpa do suigrača čini istraživanje odvojenih dijelova mape izuzetno pogodnim i eliminira potrebu za da se zakeljite za suigrače.
Gearbox je s Borderlands 4 postavio visoku ambiciju o stvaranju "besprijekornog" svijeta bez ekrana za učitavanje.
Izvršni direktor Randy Pitchford je istaknuo da je ovo dostignuće omogućeno "tehničkim sranjem" modernog hardvera, posebno brzih SSD-ova na novim konzolama i PC-ima, što omogućuje brzo učitavanje ogromnih dijelova mapa. Novi dizajn omogućuje igračima da slobodno istražuju i da se kreću po mapi na način koji ranije nije bio moguć, uz pomoć novih mehanika kretanja i vozila koja se mogu prizvati u bilo kojem trenutku.
U isto vrijeme, sve malo djeluje generično i malo raznolikosti ne bi bilo na odmet. Već sam spomenuo "nevidljive zidove" što bi se najbolje moglo opisati kao da nas igra ohrabruje da istražimo svijet, ali nas dizajnerska ograničenja sprječavaju da to uradimo.
Zamračenje
Nakon preizraženog humora u trojci koji je mnoge zasmetao, Gearbox je smanjio doživljaj i sve je malo mračnije. Što je vrlo dobra odluka, a sam Randy Pitchford je igru opisao kao "prekretnicu" u univerzumu serijala.
I dok je odluka da malo "zamrače" osobno u redu, likovi su malo bezlični i ponekad imate osjećaj da im ipak fali malo više duha i humora da živnu.
Tehnički debakl i odgovor kreatora
Budući da sam igru igrao na XBOXSX-u, nisam naišao na neke drame. No, situacija na PC-ju je manje sjajna. Mnogi korisnici, čak i oni s najmoćnijim hardverom, prijavljivali su "štucanje" i loše performanse čak i na niskim postavkama. Odgovor leži u Unreal 5 engineu.
Umjesto da preuzme odgovornost, izvršni direktor Gearboxa, Randy Pitchford, pretvorio je tehnički problem u PR kaos. U nizu kontroverznih objava, savjetovao je igrače da "prihvate realnost i podese" postavke ili da jednostavno zatraže povrat novca na Steamu ako nisu zadovoljni. Također je minimizirao opseg problema, tvrdeći da je samo "manje od jedan posto od jedan posto" korisnika imalo validne probleme.
Pogađate, ovo se nije svidjelo igračima.
Sve u svemu, ima pluseva i minusa, ali četvrti Borderlands je povratak u formu. Iako postoje tehnički nedostaci, igra pruža izuzetno zabavno iskustvo i za novu i za staru ekipu jer se radi o "soft rebootu" pa imamo "pomalo za svakoga" situaciju.
Borderlands 4 nije savršena igra. Nije "najbolji Borderlands" u svakom smislu, ali ovo je korak u pravom smjeru, pod uvjetom da se tehnički nedostaci poprave.
Ocjena: 8/10

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati