Vatrogasci na edukaciji: Kako se postupa s hibridima stradalim u prometnoj nezgodi

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Toyota
TOYOTA je na poziv Vatrogasne postrojbe Hrvatskih autocesta održala edukaciju o načinima postupanja s hibridnim vozilima u neželjenim slučajevima prometne nesreće.
S obzirom na sve veći broj hibrida na hrvatskim cestama, posebno u ljetnim mjesecima kada brojni turisti dolaze u vozilima s djelomično ili potpuno električnim pogonom, sigurnosne službe moraju biti upoznate o načinima postupanja s takvim vozilima u slučaju prometne nesreće.
Nakon nezgode u pravilu prvi na mjestu nesreću stižu vatrogasci, a oni tada čine sve kako bi unesrećene što prije izvukli iz vozila i pružili prvu pomoć. Pri tome moraju obratiti pažnju i na vlastitu sigurnost, posebno kada se nalaze blizu hibrida opremljenog visokonaponskom mrežom.
U vatrogasnoj postaji Hrvatskih autocesta Tunel Mala Kapela okupljenih je 35 vatrogasaca i 10 cestara službe ophodnje autocesta moglo od Toyotinog ovlaštenog trenera za hibridna vozila saznati sve o načinu pristupanja s hibridnim vozilima, ali i sigurnosnim procedurama definiranim od strane Toyote.
U slučaju prometne nesreće sustav automatski prekida napon i vezu elektromotora i visokonaponske baterije, no iako uvijek može postojati zaostali visoki napon u kablovima, isto se rješava automatski u periodu od 7 do 10 minuta ili ručno isključivanjem svih osigurača te otkapčanjem standardnog akumulatora.
U slučaju gašenja požara u području visokonaponske baterije, koja se nalazi ispod stražnjih sjedala, može se koristiti voda, no baterija je zaštićena unutar metalnog kućišta koje je također zaštićeno od naponskog proboja. Bateriju u slučaju Toyotinih hibrida čine NiMH moduli koji su izrađeni od materijala koji brzo izgara te ostavlja prah, pa se može pristupiti gušenju požara nakon izgaranja baterijskih modula.
U hitnim intervencijama se ne mari za lim vozila, a kod hibrida pri rezanju hidrauličkim škarama je važno obratiti pažnju na jasno označene visokonaponske kablove i ostale dijelove hibridnog sustava koji mogu biti pod zaostalim naponom.
Podsjetimo, kod Toyote pogonski sustav čine visokonaponske baterije koje prema inverteru šalje istosmjerni napon od 144 V, a koji se potom pretvara u izmjenični trofazni napon od 540 V i šalje prema pogonskom elektromotoru. Navedeni dijelovi povezani su jasno označenim narančastim visokonaponskim kablovima u podnici vozila.

Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati