VIDEO Milijarder Elon Musk konačno otkrio zašto buši misteriozne tunele
Foto: Twitter/FaH
AMERIČKO-KANADSKI milijarder, poduzetnik i izumitelj, Elon Musk, poznat po grandioznim vizionarskim projektima kao što su tvornica vrhunskih električnih automobila Tesla, svemirski program višekratno upotrebljivih raketa SpaceX te kompanija za proizvodnju solarnih sustava SolarCity (koja je, među ostalim, dizajnirala solarne crjepove), konačno je otkrio koja će biti svrha tunela koji je kraj Los Angelesa nedavno počela bušiti njegova tvrtka 'Boring Company'.
Naravno, svima je odmah bilo jasno da bi tunel trebao pomoći rješavanju velikih prometnih problema s kojima se taj kalifornijski grad teško nosi. No bilo je raznih spekulacija o tome kako će to rješenje točno izgledati. Naime, iskustvo je pokazalo da Musk, kada nešto radi, radi ne samo za danas, već i za budućnost.
Jedna u nizu pretpostavki koje su kružile medijima konačno je jučer potvrđena – tunel bi trebao postati svojevrsni prvi veliki korak u njegovu projektu Hyperloop. Musk je taj projekt brzog, a jeftinog putničkog i teretnog podzemnog prijevoza prvi put predstavio 2013. godine. U međuvremenu je u siječnju 2017. proveo prvo natjecanje za najbolje koncepte, a uskoro bi trebalo uslijediti i drugo.
Hyperloop – prijevoz budućnosti
Ključna ideja Hyperloopa temelji se na činjenici da suvremena prometna rješenja imaju brojna ograničenja. Jedno od njih predstavljaju razne zapreke poput zgrada i prometnih raskrižja, a drugo je maksimalna brzina koja je u velikoj mjeri određena trenjem u kotačima i otporom zraka. Hyperloop bi sve ove probleme trebao riješiti podzemnim sustavom cijevi u kojima bi zrak bio vrlo rijedak, a vozila, svojevrsne kapsule, kretala bi se pomoću magnetske ili zračne levitacije.
Početni dizajn, koji funkcionira na principu zračnog jastuka, zamišljen je na sljedeći način: kapsule s putnicima ili teretom putovale bi kroz čelične cijevi na sloju zraka debljine između 0,5 i 1,3 mm, koji bi se stvarao ispod svojevrsnih skija. Ako ste ikada igrali stolni hokej u kojem se koristi zračni jastuk, onda znate kako se lako, gotovo bez otpora kreću pakovi. U Muskovu izvornom konceptu na prednjoj strani kapsule nalazili bi se električni ventilator i kompresor zraka koji bi aktivno prebacivali visoki tlak zraka s prednje strane na stražnju stranu. Time bi se riješio problem stvaranja visokog tlaka zraka ispred vozila koji bi ga usporavao. Sustav bi pokretale baterije u stražnjem dijelu kapsule, a u sredini bi bio prostor za putnike (pogledajte grafiku dolje). Prema tzv. konceptu alfa-razine putničke kapsule imale bi promjer 3,23 m, a dostizale bi brzine oko 1220 km/h. U novijoj verziji spominje se nešto manja brzina od oko 970 km/h.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati