Pregled kampanje: Vodi najlošiji kandidat s karizmom smrznute lignje
Foto: Index, Boris Kovačev, Jure Mišković, Miroslav Kiš (Cropix)
OD LJETA se pripremamo za ove izbore. I sada bismo na osnovu svega što je prezentirano u ovoj kampanji trebali donijeti kompetentnu odluku o tome tko bi trebao biit treći hrvatski predsjednik. Da vidimo hoće li nam to uspjeti.
TAKO DOSADNO, A TAKO NAPETO
Nikada do sada predsjednička kampanja nije bila tako napeta, a opet tako dosadna. Ili tako dosadna, a opet tako napeta. Uvjerljivo vodi najlošiji kandidat s karizmom smrznute lignje, a za drugi krug se tuku četiri (para)hadezeovca. Kampanja je s jedne strane pokazala nedostatak ideja i pameti, pa čak i manjak strasti za predsjedničkom funkcijom, a s druge višak populizma i kod nekih - višak novca. Samo nija jasno čijeg. Kampanja je bila preduga, kandidata je bilo previše, ali zato originalnosti i uvjerljivosti - premalo. Gotovo u tragovima.
KAMPANJA DJEDA MRAZA
Milan Bandić gurao je biračima 500 kuna u ruke, Dragan Primorac obećavao laptope, Ivo Josipović tvrdio da će iskorjeniti korupciju, Nadan Vidošević hvalio se da će pobijediti gospodarsku krizu... I sve to u zlatnom papiru sa crvenom vrpcom. Falili su samo patuljci i sobovi.
DOSLJEDNOST - U ISPRAZNOSTI
Možda su kandidati bili neuvjerljivi i isprazni, ali barem su dosljedno gurali svoje teme. Josipović nije odustajao od pravde, Primorac od poštenja, Bandić od rada, Vidošević od gospodarstva... Hebrang od famoznog programa o kojem nismo ništa čuli. I sve bi to bilo pohvalno. Da su njihove poruke barem izdaleka imale veze s ovlastima predsjednika Republike.
(NE)TELEVIZIJSKA SUČELJAVANJA
"Jeste li ikad bili u turskom zatvoru?" "A jeste li ikad gledali sučeljavanje na HTV-u?". Nova TV napokon je probila led i usprotivila se načelu proporcionalnosti u prezentiranju kandidata. Za to su kažnjeni zabranom emitiranja krnje debate , ali valja se nadati da će komercijalne televizije u budućnosti dobiti mogućnost uvođenja drugačijeg formata. Ili ćemo biti osuđeni na Hloverku, Bilića i hrpu kandidata u četverosatnoj inačici kineskog mučenja.
NAJVEĆE IZNENAĐENJE
Vesna Pusić. Jedina se držala priče o ovlastima, jedina je bježala od populizma (prihvativši sporazum sa Slovenijom), jedina nije podilazila biračima, pa čak ni vlastitim. Njih je, pak, iznenadila stavom, gardom, kompetencijom, svjetonazorom, nažalost ne i dovoljno izraženom borbenošću.
NAJVEĆE RAZOČARANJE
Nadan Vidošević. Kandidat s najvećim potencijalom našao se u situaciji da mu visi drugi krug. Pametan je, kompetentan, sposoban, ali sve to birači su mogli otkriti samo ako su se jako zagledali. Očajna oglašivačka kampanja pobrinula se za ostalo.
NAJBOLJI NADIMAK
Andrija Hebrang Dugi. Odmah do njega Milan Bandić kao Forrest Gump. S tom razlikom da ovaj drugi uopće nije smiješan.
NAJKREATIVNIJI SPOT
Vesna Pusić i ženske cipele koje zamjenjuju izlizani muški par.
NAJDUHOVITIJI SPOT
Željko Pervan u skeču za Milana Bandića. Sasvim prikladno.
NAJRASKOŠNIJI SPOT
Ivo Josipović "Put ka sreći". U kuloarima poznat kao spot za terapijsku zajednicu.
NAJBOLJI SPOT
Andrija Hebrang. Kvalitetno produciran i pogađa sve ključne točke: ljubav prema profesiji, ljubav prema domovini, ljubav prema obitelji, čak i ljubav prema psu.
NAJGORI SPOTOVI
Nadan Vidošević. Osim što je doslovno pokrao Billa Richardsona s onim intervjuom za posao, tehnička izvedba ostalih spotova bila je na eksperimentalnoj razini nadobudnog školarca s mobitelom.
NAJVEĆE TRANFORMACIJE
Svakako Andrija Hebrang. Od rigidnog desničara, do šaljivog (kvazi)liberala. Od čovjeka koji je na početku kampanje obećao da neće pričati viceve, do kandidata koji je nasmijavao stotine ideoloških protivnika. Patentirao nadimak "Dugi". Hvalio Tita i Mesića. U tu kategoriju treba uvrstiti i Vesnu Pusić, kao osobu koja je prestala iritirati čak i svoje birače, prestala je docirati i pametovati ex cathedra. S druge strane, Ivo Josipović počeo je pričati viceve. Na sveopći užas. A u ovu kategoriju možemo na silu ugurati i Nadana Vidoševića, koji se uspio do kraja kampanje otarasiti priča o porijeklu imovine.
NAJVEĆA OPASNOST
Milan Bandić. U usporedbi s njim, čak i Andrija Hebrang djeluje kao čičica s reklame za Werthers original. Taj čovjek šuti i radi svoje. Ne napada nikoga, već pušta druge da za njega obavljaju taj prljavi posao (poput, recimo, Primorca). Skupla glasove čak i kad se sramoti, Vuče za sobom prljave ostatke Sanaderove vladavine, troši milijune tko zna čijeg novca, dok bi njegova pobjeda uništila SDP i osramotila Hrvatsku.
NAJVEĆE AFERE
Imovina Nadana Vidoševića, Primorčevo nasilje nad ženama, nuđenje projekta laptop za svako dijete koje je odbio kao ministar te ratni staž u SAD-u.
NAJVEĆI GAFOVI
Bez konkurencije, Bandićev "Spiking kroejša". I posrtanje po snijegu uz "neka, neka".
NAJVEĆI RATOVI
Primorac protiv Vidoševića. Hebrang protiv Vidoševića. Mikšić protiv Bandića. Nitko protiv Josipovića. Josipović protiv nikoga.
NAJBOLJI VIC
Andrija Hebrang: "Zvali su me Dugi. Pogodite zašto".
DRUGI NAJBOLJI VIC
Vesna Škare Ožbolt: "Prirodno sam lijepa".
NAJGORI VICMAHER
Pogodite tko. Onaj koji vodi u anketama.
FAKTOR MESIĆ
Zanimljivu je igru igrao uskoro bivši predsjednik za svog nasljednika. Još ljetos ostavljao je dojam da lobira za Milana Bandića kao svog nasljednika. Onda se okrenuo Nadanu Vidoševiću i javno ga reklamirao kao najboljeg kandidata. Onda je davao signale u korist Vesne Pusić, one koja se navirivala preko njegova ramena u televizijskom kadru. A sada čak govori da je Ivo Josipović najbolji kandidat za nasljednika. Valjda kako nitko ne bi rekao da ne igra na sigurno. Damira Kajina, pak, kao njegova najvećeg štovatelja, nikad nije blagopoklonio. Otvoreno se izjasnio jedino protiv Andrije Hebranga. Samo još nije jasno je li Mesićeva podrška danas prednost ili hendikep.
FAKTOR SANADER
Odbjegli premijer nadvio se kao zloduh nad ovu kampanju. Kažu da on stoji iza kampanje Milana Bandića. Da s njim ruča po zagrebačkim restoranima. Predizborna rasprava vodila se o posljedicama njegove vladavine. Ali zanimljivo, rijetko tko do vodećih kandidata usudio se izravno ga prozivati, odnosno profitirati na bijesu javnosti protiv čovjeka koji je kriv za propast, korupciju, kriminal zaduženost... Ako je to najava kohabitacije s HDZ-om, loše nam se piše.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati