Ima li išta boomerskije i neugodnije od LinkedIna? (Hint - nema)

ŽIVIMO u eri influencera, gdje se mnogi predstavljaju kao neki "važni" likovi. Većinu viđamo na Instagramu ili TikToku, gdje se hvale luksuznim životnim stilom, dijele random situacije iz života ili, najgore, objavljuju inspirativne poruke za svoju publiku. A tu je i LinkedIn - platforma na kojoj navodni "lideri" dijele svoje "mudrosti" s kolegama (ili ljudima koji se samo nadaju pronaći novi posao tamo).
Počeci LinkedIna
LinkedIn je izvorno bio poznat kao platforma za širenje profesionalne mreže. Korisnici su se povezivali s kolegama iz svoje industrije i tražili nove poslovne prilike. Osnovan 2002. godine, njegova vizija bila je jednostavna: stvoriti ekonomske prilike za svakog člana globalne radne snage i povezati svjetske profesionalce kako bi postali produktivniji i uspješniji.
Međutim, posljednjih nekoliko godina LinkedIn je evoluirao u nešto nalik standardnoj društvenoj mreži, iako je zadržao svoju profesionalnu fasadu. Objave su postale osobnije, što je vidljivo iz brojnih primjera koji kruže internetom. Mnogi su zbog toga platformu prozvali "Facebookom za ekipu u košuljama".
Odnosno, Fejs za još veće boomere (u košuljama).
Zašto se dogodila promjena?
Neki misle da je promjena smislena i da je tu da privuče veći broj ljudi (ne znamo tko su ti ljudi, al ok).
Prema piscu i marketinškom stručnjaku Danu Kelsallu, osnivaču Offended Marketinga, do promjene je došlo jer ljudi "sve manje vjeruju brendovima" i "umorni su od dosadnog marketinga". "Vještina je govoriti poput svoje publike i biti joj blizak", rekao je Kelsall za BBC 2023. godine.
Slično mišljenje o promjeni tona objava na LinkedInu prema osobnijem pristupu podijelila je i marketinška poduzetnica Azadeh Williams. Kako je objasnila u istom intervjuu, njezino dugogodišnje iskustvo kao novinarke pomoglo joj je oblikovati perspektivu.
"Mogu prepoznati marketinšku prevaru i izmišljeni scenarij. Morate biti svoji, autentični kako biste privukli svoju publiku", objasnila je.
"Najgori feed"
Drugi su nešto realističniji.
"Čestitke, LinkedIn. Uspjeli ste stvoriti rudnik neugodnosti čije dubine kao da nemaju kraja. Taman kad pomislimo da smo dotaknuli dno, uvijek se pojavi prostor za još malo poniranja u svijet poslovnog preseravanja i lažne inspiracije", napisao je još prije nekoliko godina Sean Kernan iz Mediuma. I bio u pravu.
"Mnogi će se složiti da je LinkedInov feed najgori od svih velikih društvenih platformi. Barem se Instagram i TikTok ne srame onoga što jesu - platforme za zabavu i razonodu. LinkedIn se, s druge strane, pokušava predstaviti kao ozbiljna poslovna mreža, dok je istovremeno preplavljen sadržajem koji izaziva susramlje", tvrdi.
Neki su se čak okrenuli LinkedInu kako bi pronašli ljubav. Prema svjedočanstvima korisnika, pojedinci svoje romantične namjere maskiraju kao navodne ponude za posao. Znak za prepoznavanje takvih pokušaja obično su ponude u industrijama koje nemaju nikakve veze s profilom osobe kojoj se javljaju.
Službeni stav LinkedIna
No, ako pitate vodstvo platforme, poslovni model LinkedIna ostao je isti od samog početka. Glavni urednik Daniel Roth priznao je da koriste algoritme za "određivanje pravog sadržaja" za korisnike, a ne za "usmjeravanje ljudi u jednom smjeru".
Roth dodaje da je pandemija potaknula promjenu u pristupu korištenju stranice, navodeći da su ljudi otkrili da su dobili "izvanredne povratne informacije" kada su pokazali ranjivost, primjerice govoreći o svom mentalnom zdravlju. LinkedIn trenutno ima više od milijardu korisnika diljem svijeta.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati