Kanadski znanstvenici otkrili 36 imena koja imaju manje šanse za dobivanje posla

VJEROVALI ili ne, nova znanstvena studija otkrila je 36 imena s najmanjim izgledima za dobivanje posla.
Istraživači sa Sveučilišta Carleton u Kanadi ispitali su kako ime može negativno utjecati na vaše izglede za posao. U studiji su znanstvenici zamolili sudionike da biraju između dva potencijalna kandidata za određenu poziciju, ne znajući ništa osim njihovih imena.
Rezultati su doveli do nekih šokantnih otkrića, otkrivajući da su ljudi s imenima koja zvuče glatkije imali veće šanse da budu zaposleni od onih s imenima koja zvuče grublje za određene poslove. Sve se svodi na fenomen poznat kao zvučna simbolika, što sugerira da čak i nešto naizgled beznačajno poput fonema u imenu može imati skrivene posljedice na to kako ih drugi doživljavaju.
Kad nema detalja o kandidatima, ime je bitno
Studija, objavljena u Science Directu, otkriva da imena "evociraju asocijacije na osobnost na temelju zvukova koje sadrže". "Rezultati pokazuju da bi zvuk mogao biti dodatni izvor pristranosti o odlukama pri zapošljavanju. Kada ljudi nemaju puno detalja o kandidatima, čini se da ime govori puno toga", objašnjavaju autori studije.
Sugeriraju da se sve svodi na osjećaj prilikom izgovora imena ili na načine na koje zvukovi riječi "imitiraju značajke" okruglih ili šiljastih predmeta. Tako, primjerice, ljudi ime Bob povezuju s okruglim, a ime Kirk sa šiljastim siluetama. Ime Liam povezuje se s ugodnijim i emotivnijim karakterom, dok je ime Tate procijenjeno kao ekstrovertirano.
"Ne samo to, već ta imena povezuju i s različitim osobinama ličnosti", objašnjavaju autori. Ipak, napominju da još nisu pronašli takve primjere u stvarnom svijetu, već samo u studiji.
"Kada je naša studija proučavala osobnosti više od 1000 ljudi, nismo pronašli nikakve znakove da ti obrasci postoje u stvarnom svijetu. Ipak, ljudi i dalje stvaraju asocijacije na temelju zvuka imena. U našoj najnovijoj studiji bili smo znatiželjni vidjeti kako bi te asocijacije mogle utjecati na prosudbe u stvarnom kontekstu: zapošljavanju", objašnjavaju.
Istraživači su osmislili oglase za posao koji su tražili kandidata s visokom razinom jedne od šest osobina ličnosti – iskrenost/poniznost, emocionalnost, ekstrovertnost, ugodnost, savjesnost i otvorenost za iskustva. Utvrđeno je da su sudionici preferirali kandidata sa zvučnim imenom koje ukazuje na iskrenost/poniznost, emocionalnost, ugodnost i otvorenost.
No kada su istraživači sudionicima dali sliku ili videozapis o kandidatima, utjecaj njihova imena postao je manje relevantan.
Napomena: S obzirom na to da je riječ o studiji s kanadskog sveučilišta, imena su s engleskog govornog područja (ali neka od njih popularna su i u Hrvatskoj).
36 imena s najmanjim izgledima za dobivanje posla prema studiji:
- Rita
- Erica
- Etta
- Patty
- Christie
- Katie
- Kasey
- Petra
- Kathy
- Katia
- Kate
- Trista
- Tracy
- Pippa
- Tessa
- Tia
- Greta
- Yvette
- Eric
- Hector
- Chris
- Curtis
- Kirk
- Ted
- Titus
- Tucker
- Tate
- Terry
- Pierce
- Carter
- Kipp
- Kurt
- Jack
- Victor
- Garrett
- Zach
36 imena s najvećim izgledima za dobivanje posla na temelju studije:
- Anne
- Joanna
- June
- Lanah
- Laurel
- Lauren
- Lois
- Luna
- Mara
- Marla
- Megan
- Mona
- Myah
- Noelle
- Norah
- Nya
- Renee
- Rosanne
- Abel
- Allen
- Lewis
- Linus
- Lorne
- Lou
- Lyle
- Miles
- Milo
- Morris
- Moses
- Nathan
- Noam
- Noel
- Owen
- Ronin
- Warren
- Will

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati