Novi udarac za japansku marku: ispali su iz top 10 proizvođača

TVRTKA se suočava s financijskim problemima, smanjuje broj zaposlenih u svojim pogonima i bori se s kolektivnim tužbama zbog neispravnih motora. Sve to odražava se i na prodajne rezultate.
Da stvari kod Nissana trenutno ne idu najbolje, nije tajna. Sada imamo i konkretne brojeve. Prema podacima istraživačke tvrtke MarketLines o kojima je izvijestio Nikkei Asia, Nissan je u prvih šest mjeseci 2025. prodao 1.61 milijun vozila ili 6.0 % manje u odnosu na isto razdoblje lani. Ne samo da se time našao daleko iza industrijskih divova poput Toyote i Volkswagen grupe već je prvi put nakon 16 godina ispao iz Top 10 svjetske prodaje automobila.
Oštar pad otvorio je put kineskim proizvođačima poput BYD-a i Geelyja da prestignu Nissan. BYD je zabilježio rast od čak 33 posto i popeo se na osmo mjesto svjetske ljestvice. Nissan je posebno zabolio i uspjeh direktnog rivala Suzukija koji je pretekao Nissan. Suzuki je prodao tek 20.000 automobila više, ali je time prvi put nakon 2004. preuzeo prednost.
Između travnja i lipnja Nissan je prijavio gubitak od 15.7 milijardi jena ili oko 96.6 milijuna eura. To je četvrti kvartal zaredom s negativnim poslovanjem. Za usporedbu, u istom razdoblju 2024. tvrtka je ostvarila dobit od 28.5 milijardi jena (oko 175.7 milijuna eura).
Problemi su prisutni na više tržišta, ali najveći izazov je Kina kao Nissanovo najveće tržište. Tamo je prodaja u prvoj polovici godine pala za 18 posto, na svega 270.000 vozila. Primjerice, 2018. Nissan je u Kini prodao čak 720.000 automobila.
I u Europi Nissan gubi tlo pod nogama, gdje mu najveće probleme predstavljaju upravo kineske marke. Konačno, pad na domaćem japanskom tržištu od 9 % i tek 220.000 prodanih primjeraka najslabiji je rezultat Nissana u vlastitoj zemlji još od 1993.
Nissanov put povratka
Iako su se loše stvari za Nissan nastavile i u ovoj godini, tvrtka pokušava poduzeti odlučne korake i restrukturirati svoje poslovanje i ponudu.
U SAD-u je nedavno predstavljen novi Leaf s konkurentnom početnom cijenom od 31.485 dolara. U prodaju je stigao i Qashqai, koji se u Americi komercijalizira pod imenom Kicks. Konačno, neimenovani izvori spominju vrlo izgledni pomak teškaša, SUV modela Xterra.
U Kini je u travnju lansirana nova električna limuzina N7 s početnom cijenom od 119.900 juana ili oko 15.389 eura, a start je bio vrlo uspješan. Najavljeni su i drugi električni modeli za to tržište. U Europi pak stiže brat Renaulta 5. Potpuno električni novitet preuzima ime Micra, a u Nissanu vjeruju u zapažen uspjeh modela.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati