Vodič za kupnju rabljenog Nissana: Koji su modeli pouzdani, a koje izbjegavati?

POGLED na povijest marke Nissan budi sjećanja na bolja vremena. Japanski proizvođač, koji je na njemačkom tržištu aktivan još od 1972. pod imenom Datsun, rano je izgradio reputaciju s dobro opremljenim i tehnički robusnim malim automobilima, modelima srednje klase i terencima.
Ipak, u posljednjem desetljeću, jačanje korejske konkurencije i manjak modela u ključnim segmentima sve su teže pogađali prodaju. Unatoč solidnim maržama, udruženje trgovaca u listopadu 2023. oglasilo je alarm zbog tržišnog udjela od samo 1,1 posto, izjavivši: "To nije dovoljno za našu marku." Problemi s dostupnošću izložbenih vozila i isporukom rezervnih dijelova dodatno su otežavali situaciju, piše Autobild.de.
Danas se Nissan uglavnom fokusira na SUV i crossover modele, čime pokriva tek 30 posto tržišta. U ponudi više nema velikih limuzina, karavana, malih gradskih automobila, pa čak ni legendarnih sportskih serija Z i GT-R. Zbog toga je 2023. prodano tek 31.900 novih vozila.
Oporavak se očekuje od mlađih modela poput Qashqaija, X-Traila i Ariye te najavljenog potpuno električnog mališana S04. Inovativni poticaj donosi e-Power pogon, gdje benzinski motor služi isključivo kao generator za punjenje baterije koja pokreće elektromotor. Od saveza s Renaultom 1999. godine, mnogi modeli dijele tehničku osnovu s francuskim vozilima, a trogodišnje jamstvo (do 100.000 km) može se produžiti za dodatne četiri godine.
No, kakva je dugoročna kvaliteta? Nekad iznimno uspješan Qashqai je na testu izdržljivosti 2017. godine dobio solidnu ocjenu, uz zaključak: "Dobar koncept, ali slabosti u detaljima."
Izvješća s tehničkih pregleda (TÜV) za modele Micra i Qashqai daju mješovite rezultate, opisujući ih kao "rano preopterećene" i s "nimalo nedostatka mana". Zbog toga se prije kupnje rabljenog Nissana preporučuje temeljita provjera. U nastavku donosimo pregled najvažnijih modela.
Nissan Micra
Nissan Micra desetljećima je bila popularan i pristupačan ulazak u svijet japanskih automobila. Generacija K13 (2010. – 2017.), simpatičnog dizajna i uvijek s pet vrata, bila je kvalitetom prilično jednostavna, no nudila je šest zračnih jastuka i ESP.
Mali 1,2-litreni kompresorski motor zvuči grubo, a ovjes je neusklađen. Nasljednik K14 (do 2022.), temeljen na Renault Cliju, osjetno je dinamičniji, no prostor i sjedala su tek prosječni. Najslabiji je motor 0.9 s 90 KS, dok je 1.0 IG-T ugodniji. Na tehničkim pregledima Micra najčešće pada zbog problema s ovjesom, oprugama, amortizerima i sustavom osvjetljenja. Cijene rabljenih kreću se od 5000 do 18.000 eura.
Nissan Note
Kao križanac malog automobila i monovolumena, Note je bio praktičan i jedinstven model na tržištu. Posebno je zanimljiva druga generacija (2013. – 2017.), koja unatoč duljini od samo 4,10 metara nudi iznenađujuće mnogo prostora. Prtljažnik varira od 325 do 1495 litara, ovisno o položaju sjedala.
Osnovna oprema Visia prilično je siromašna, pa je Acenta bolji izbor. Među motorima ističe se štedljivi dizelaš s 90 KS. Tipični problemi na tehničkom pregledu su neispravna svjetla te rani gubitak ulja na motoru i mjenjaču. Cijene se kreću od 5500 do 18.000 eura.
Nissan Leaf
Prva generacija Leafa (2010. – 2017.) svojim je neobičnim dizajnom privlačila pionire električne mobilnosti. Danas je kod ovih modela ključno stanje baterije (24 do 30 kWh), jer bi njezina zamjena značila ekonomski totalnu štetu. Druga generacija (od 2018.) vizualno je privlačnija i s baterijama od 40 do 62 kWh omogućuje duža putovanja.
Nedostatak je pomalo egzotičan CHAdeMO standard punjenja. Ipak, nudi dobru razinu sigurnosti i mnoštvo sustava pomoći vozaču, a kao rabljeni je cjenovno pristupačan za električni automobil.
Nissan Pulsar
Predstavljen 2014. godine, Pulsar je predstavnik stare škole japanskih kompakata. Njegov dizajn je decentan, gotovo neprimjetan, ali zato nudi dobru opremu, udoban ovjes i povoljne cijene kao rabljeni. Turbobenzinac od 1,2 litre sasvim je dovoljan za svakodnevnu vožnju.
Najveće mane su mu loša tvornička zaštita od hrđe, što se vidi po površinskoj hrđi na podvozju, te povremeni problemi s pogonskim lancem. Preporučuje se poslušati motor u praznom hodu zbog mogućih zvukova zveckanja.
Nissan NV200
Ovaj model, poznat i kao Evalia, od 2009. godine slovi za pravo prostorno čudo. Nudio se kao kombi ili kao monovolumen s do sedam sjedala, a pokretali su ga dizelski, benzinski i električni motori. Zbog svoje praktičnosti, 2011. je čak izabran za službeni taksi u New Yorku. Od 2020. u prodaji je ostala samo električna verzija.
Primjerci korišteni kao gospodarska vozila često su dotrajali, a slabe točke su kočnice, ovjes i sklonost hrđanju, pa se isplati uložiti u dodatnu zaštitu.
Nissan Juke
Juke je nekonvencionalni crossover-coupe koji je s prvom generacijom startao 2010. godine. Zbog specifičnog dizajna, prostor na stražnjoj klupi i u prtljažniku je ograničen. Paleta motora kretala se od 94 do čak 218 KS. Na tehničkim pregledima često su uočeni problemi sa zglobovima upravljača i ovjesom, kao i čest gubitak ulja. Druga generacija (od 2019.) dostupna je i kao hibrid, no prilično je rastrošna. Problemi su rjeđi, ali znaju otkazati prednji radar i senzori ispušnih plinova.
Nissan Qashqai
Qashqai je prava zvijezda Nissanove ponude – svestran automobil koji nudi solidnu udobnost, štedljive motore i bogatu opremu po razumnim cijenama. Druga generacija (J11, do 2021.) donijela je značajno poboljšane sigurnosne sustave. Iako je kvaliteta izrade tek prosječna, a na tehničkom pregledu se češće bilježe problemi s kočionim crijevima i ispušnim sustavom, Qashqai osvaja prostranošću i ergonomijom. Aktualni model (J12) dostupan je i s inovativnim e-Power pogonom, ali je kao rabljeni osjetno skuplji.
Nissan X-Trail
Iako mu ime sugerira terenske sposobnosti, X-Trail je prvenstveno prostran obiteljski SUV s opcionalnim pogonom na sve kotače. Starija generacija T31 (do 2014.) bila je kockasta i sklona hrđi. Nasljednik T32 (do 2022.) nudi do sedam sjedala, ogroman prtljažnik (do 1982 litre) i mogućnost vuče prikolice do 2000 kg. Najčešći problemi vezani su uz CVT mjenjače, gubitak ulja i kvarove raznih senzora na motoru.
Nissan Pathfinder
Pathfinder nije SUV, već pravi teški terenac. S moćnim dizelskim motorima, nosivošću od 700 kg i vučnom snagom od tri tone, idealan je za teške zadatke. Njegov pogon na sve kotače i velik razmak od tla omogućuju ozbiljne terenske avanture.
Međutim, lista mana je duga: jeftina i krhka plastika u unutrašnjosti, škripanje, električni kvarovi i hrđa na stražnjim vratima. Automatski mjenjač može otkazati zbog problema s hladnjakom ulja, a ni ručni nije puno bolji. Potrebno je pripaziti na istrošena radna vozila.
Nissan Navara
Ovaj pick-up dijeli platformu s Renault Alaskanom i Mercedesovom X-klasom. Starija generacija D40 (do 2015.) poznata je po katastrofalnim problemima s hrđanjem okvira, što može dovesti i do loma. Kod novijeg modela D231 (do 2022.) vlasnici prijavljuju probleme koji upućuju na štednju u proizvodnji: kvarovi filtera čestica, EGR ventila, propusni hladnjaci zraka i istrošeni turbopunjači. Stanje vozila uvelike ovisi o načinu na koji je korišteno, stoga je detaljna provjera nužna.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati