Tesla Model 3 masovno pada na tehničkom u Njemačkoj. Zašto?

TESLA Model 3, automobil koji je redefinirao pojam električnog vozila, oduševljava svojim dosegom, performansama i minimalističkim dizajnom, čime je stekao status jednog od najpopularnijih električnih automobila na svijetu. Međutim, najnoviji izvještaj njemačkog TÜV-a otkriva i njegovu drugu stranu, onu ispunjenu značajnim nedostacima i problemima s kvalitetom, piše AUTO BILD.
Revolucija s manama
Nema sumnje, Model 3 je prekretnica u automobilskoj industriji. Kao prvi masovno proizvedeni američki automobil u desetljećima, uspio je impresionirati čak i etablirane europske premium proizvođače. Njegov impresivan doseg, omogućen velikim baterijama i Teslinom mrežom punionica, uz uzbudljive vozne karakteristike i interijer u stilu Applea, stvorio je vjernu bazu obožavatelja.
Ipak, obećana početna cijena od 35.000 dolara nikada nije ostvarena u Europi, a napredni sustav pomoći, marketinški nazvan Autopilot, često se pokazuje kao precijenjen. S druge strane, aerodinamična karoserija s koeficijentom otpora zraka od samo 0,23 doprinosi izvrsnom dosegu u stvarnim uvjetima vožnje.
Praktičnost i problemi
U svakodnevnoj upotrebi, Model 3 se dokazuje kao potpuno funkcionalna limuzina srednje klase. Iako prtljažnik nije prevelik, dodatni prostor za pohranu ispod prednjeg poklopca nudi praktičnost. Tesla tvrdi da baterija može izdržati najmanje 1500 ciklusa punjenja, a visoka prosječna kilometraža od 53.000 km na prvom tehničkom pregledu svjedoči o njegovoj svakodnevnoj upotrebljivosti.
Međutim, tu prestaju dobre vijesti. Rani modeli pokazuju osrednju kvalitetu izrade s brojnim nedostacima, uključujući lošu kvalitetu laka i probleme s korozijom na pragovima. Iako se modeli proizvedeni u Šangaju smatraju kvalitetnijima, problemi sa servisom i jamstvom i dalje su prisutni, a mnogi vlasnici izražavaju nezadovoljstvo korisničkom podrškom.
Statistički podaci s TÜV pregleda su poražavajući: čak 14,2 posto vozila pada na prvom tehničkom pregledu zbog značajnih nedostataka, dok na drugom pregledu taj broj raste na gotovo 20 posto.
Presuda s tehničkog pregleda
Ovjes: Velika masa vozila uzima danak na ovjesu. Na prvom tehničkom pregledu, problemi s ovjesom zabilježeni su čak 15 puta češće nego kod prosjeka vozila iste starosti. Iako su opruge, amortizeri i sustav upravljanja ocijenjeni kao solidni, rano trošenje ključnih komponenti ovjesa predstavlja ozbiljan problem.
Svjetla: Iako je opremljen modernom LED tehnologijom, sustav osvjetljenja je izvor čestih problema. TÜV inspektori pronalaze nedostatke na prednjim svjetlima gotovo tri puta češće od prosjeka. Situacija sa stražnjim svjetlima još je gora, s pet puta više zabilježenih kvarova. Jedino pokazivači smjera ostaju unutar prosjeka.
Kočnice: Funkcija vožnje s jednom papučicom (one-pedal driving), koja koristi regenerativno kočenje, znači da se mehaničke kočnice koriste znatno rjeđe. To dovodi do smanjenja učinkovitosti kočionih obloga i česte korozije diskova, što rezultira nedovoljnom snagom kočenja i padom na tehničkom pregledu.
Zaključak
Tesla Model 3 je pionir električne mobilnosti, ali njegovi rezultati na TÜV tehničkom pregledu su razočaravajući. Nijedan drugi model u izvještaju nema tako loše rezultate pri prvom i drugom pregledu.
Iako visoka kilometraža može djelomično objasniti neke probleme, očito je da postoje i tvornički nedostaci u kvaliteti koje Teslina servisna mreža ne uspijeva adekvatno riješiti. To je važna informacija koju bi svi potencijalni kupci i ljubitelji marke trebali uzeti u obzir.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati