Pop Mart zahvaljujući čudnoj figurici sada vrijedi više od Hasbroa i Mattela zajedno

Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
GLOBALNA pomama za plišanim vilenjakom Labubu pomogla je kineskoj tvrtki Pop Mart da više nego utrostruči prodaju u prvoj polovici ove godine. Rezultati su nadmašili sva očekivanja i mogli bi ublažiti zabrinutost analitičara oko održivosti strelovitog rasta.
Prodaja kineske tvrtke porasla je na 13.9 milijardi juana (1.93 milijarde dolara), dok je neto dobit skočila gotovo 400 posto, dosegnuvši 4.6 milijardi juana. Time je tvrtka premašila vlastite prognoze o rastu od "najmanje" 350 posto, objavljene prošlog mjeseca. Oko 40 posto prihoda ostvareno je na inozemnim tržištima, piše Financial Times.
Tržišna vrijednost i popularnost
Zahvaljujući Labubu fenomenu, koji su prigrlile i svjetske zvijezde poput Rihanne i Davida Beckhama, Pop Mart je postao jedna od najvrjednijih tvrtki za proizvodnju igračaka na svijetu. Danas vrijedi više nego Hasbro i Mattel zajedno.
Dionice tvrtke kotirane u Hong Kongu porasle su više od 570 posto u proteklih godinu dana, a osnivač Wang Ning ušao je među deset najbogatijih Kineza, objavio je Forbes u utorak.
Tajna uspjeha: Blind box model prodaje
Poslovanje Pop Marta temelji se na takozvanim igračkama s intelektualnim vlasništvom, odnosno predmetima čiji dizajn potpisuju umjetnici. Mnoge od njih prodaju se u formatu "slijepe kutije" (blind box), gdje kupci ne znaju koju su točno figuricu dobili sve dok ne otvore pakiranje. Ovaj format potiče ponovnu kupnju, osobito među kolekcionarima koji žele skupiti cijele setove svake serije igračaka.
Dok većina "slijepih kutija" u Kini stoji oko 69 juana, popularnost Labubua, kojeg je dizajnirao Kasing Lung iz Hong Konga, stvorila je i živahno sekundarno tržište. Na aukciji u Pekingu u lipnju, kolekcionar je platio 1.2 milijuna juana, uključujući naknade, za limitirano izdanje Labubua u ljudskoj veličini.
Izazovi i budući rast
Iako su rezultati bolji od očekivanih, analitičari su i dalje oprezni oko održivosti ovakvog rasta. Dionice su u lipnju nakratko pale nakon što je People’s Daily, službeno glasilo Komunističke partije Kine, upozorio da "slijepe kutije" mogu poticati ovisničko ponašanje kod maloljetnika, što je otvorilo pitanje mogućih regulatornih mjera.
Analitičari također ističu kako će Pop Mart, uz Labubua, morati plasirati i nove uspješne likove kako bi zadržao zamah. Podaci objavljeni u utorak pokazuju da je serija The Monsters, koja uključuje Labubua, u prvih šest mjeseci donijela prihod od 4.8 milijardi juana. Ipak, uspješne su i četiri druge serije - Molly, Skullpanda, Crybaby i Dimoo - koje su također premašile milijardu juana prodaje.
Tvrtka je u istom razdoblju znatno proširila i svoju maloprodajnu mrežu, pa sada broji 571 trgovinu diljem svijeta, uz gotovo 2600 "robo-trgovina", odnosno automata za prodaju. Najveći broj novih trgovina otvoren je u SAD-u, a slijedi ih kontinentalna Kina.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati