NAKON duge i uspješne karijere, legendarni Lamborghini Huracán GT3 Evo s V10 motorom odlazi u zasluženu mirovinu. No, za brigu nema mjesta, jer je razjareni bik iz Sant'Agate već predstavio njegovog moćnog nasljednika. Riječ je o novoj trkaćoj zvijeri Temerario GT3.
Ovaj je automobil stvoren kako bi privatnim trkaćim timovima pružio pobjedničko oružje za sportske i endurance utrke. Ipak, donosi dvije ključne promjene: za razliku od Huracána, pokretat će ga V8 motor, a za razliku od svoje cestovne izvedbe, neće imati plug-in hibridni pogon. Budući da je Temerario od samog početka projektiran s utrkama na umu, ovo je ujedno i prvi Lamborghinijev natjecateljski model koji je u potpunosti dizajniran i proizveden unutar tvrtke.
Od ceste do staze
Dok je razvoj prethodnog Huracána GT3 uvelike bio povjeren stručnjacima iz Dallare, Temerario GT3 koristi prilagođenu verziju aluminijske šasije cestovnog modela. Zadržana je osnovna geometrija, no prednji i stražnji podokviri potpuno su redizajnirani kako bi se olakšalo servisiranje uz stazu, poput brzih popravaka nakon manjih sudara.
Stražnji je podokvir prilagođen i za ugradnju jedinstvenog 6-stupanjskog sekvencijalnog mjenjača, za razliku od 8-stupanjskog automatika s dvostrukom spojkom u cestovnoj verziji. Svi nepotrebni nosači, uključujući i one za odbačene hibridne komponente, uklonjeni su radi maksimalne uštede na masi.
Iako trkaći Temerario GT3 zadržava 4,0-litreni twin-turbo V8 motor iz svog cestovnog brata, gotovo svaka komponenta je dorađena za brutalne uvjete na stazi. Budući da GT3 klasa ne dopušta hibridne sustave, motor je dobio nove, manje turbopunjače koji osiguravaju brži odziv i razvijaju do 550 konjskih snaga. Iako se to na papiru čini kao korak unatrag u odnosu na 907 KS hibridne cestovne verzije, trkaći je model osjetno lakši i mehanički jednostavniji.
Za besprijekorne performanse brinu se i lagane titanijske klipnjače, ravna radilica te sportski ispušni sustav marke Capristo, koji mu omogućuje da "diše punim plućima" i vrti se na iznimno visokim okretajima.
Pametna aerodinamika
Iako vizualno podsjeća na serijski model, karoserija Temerarija GT3 u potpunosti je izrađena od karbonskih dijelova. Dizajnirana je u suradnji Lamborghinijevog dizajnerskog odjela Centro Stile i inženjerskog tima Squadra Corse. Iako su zadržane osnovne linije, svaki je panel precizno oblikovan kako bi se poboljšala aerodinamika te usmjerilo više zraka prema motoru i kočnicama.
Lamborghini je ugradio i panele s brzim otpuštanjem kako bi dodatno olakšao rad mehaničarima. Aerodinamika je fino podešena za bolju stabilnost pri naglim kočenjima i smanjenje promjene balansa pri prolasku kroz zavoje.
Ispod karoserije krije se ovjes razvijen isključivo za motorsport, s KW amortizerima podesivim u šest smjerova i posebno prilagođenim hidrauličkim upravljačem koji nudi veću agilnost u uskim zavojima. Za razliku od serijskog modela, ovdje nema karbonskih umetaka na točkama prihvata. Umjesto toga, korištena su rješenja koja omogućuju brzu i laku zamjenu opruga i amortizera. Estetski dojam zaokružuju klasične 18-inčne Ronal felge, omiljen izbor među istinskim ljubiteljima utrka.
Za kraj, vlasnici postojećih Huracán GT3 Evo modela mogu biti mirni. Lamborghini je potvrdio da će nastaviti pružati punu tehničku podršku svim svojim klijentima i tijekom nadolazeće sezone.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati