ZAMISLITE da preuzimate potpuno novi automobil koji na brojaču kilometara već ima upisanih 400 kilometara. Zvuči neobično? Ne i u Bugattiju. U Molsheimu je to standardna procedura jer svaki od 99 proizvedenih primjeraka modela W16 Mistral, prije nego što stigne u garažu svog vlasnika, mora proći kroz nevjerojatno rigoroznu kontrolu kvalitete. Bugatti je za AutoBild dao uvid u taj proces.
>> Bugatti W16 Mistral je razvijen u rekordnom roku
Kao posljednji model pogonjen legendarnim W16 motorom, ovaj roadster s osam litara obujma i četiri turbopunjača predstavlja vrhunac inženjerstva. Proizvedeno je svega 99 primjeraka, a svaki je prodan po cijeni od 5.95 milijuna eura. Svi su odavno pronašli svoje vlasnike, a isporuke su krenule ove godine.
Sretnici koji su uspjeli osigurati svoj primjerak postali su vlasnici najbržeg roadstera na svijetu. Mistral, naime, drži brzinski rekord za kabriolete s nevjerojatnih 453.91 km/h. Iako su primjerci za kupce elektronički ograničeni na 420 km/h, to je brzina koja će zasigurno zadovoljiti i najzahtjevnije.
Testiranje bez kompromisa
Prije isporuke, svaki Mistral kreće na testnu vožnju dugu 350 kilometara kroz francusku pokrajinu Alsace. Iako zvuči idilično, ruta je sve samo ne turistička. Uske seoske ulice, zavojite brdske ceste i dionice autoceste stavljaju automobil na kušnju u svim mogućim uvjetima. Provjerava se apsolutno sve - od odziva upravljača i osjećaja u unutrašnjosti do kvalitete završne obrade. Ništa se ne prepušta slučaju.
Uz motor snage 1600 KS, zvučna kulisa je ključan dio iskustva. Testni vozači pomno osluškuju svaki zvuk, od rike motora do buke vjetra i kotrljanja guma. Mistral se namjerno vozi kroz uske uličice sa starim kamenim zidovima, gdje jeka otkriva svaki detalj. Čak se i krovni mehanizam testira u svim položajima kako bi se osigurala besprijekorna tišina i funkcionalnost.
Ovaj zahtjevan posao povjeren je isključivo trojici posebno obučenih vozača. Samo oni posjeduju znanje i istančan osjećaj potreban da prepoznaju i najmanje nepravilnosti. Svaka sitnica se tijekom vožnje pedantno bilježi pomoću diktafona. Ako nešto nije sto posto savršeno, automobil se vraća u radionicu na doradu. Slijedi popravak, pa nova vožnja i nova provjera - sve dok se ne postigne apsolutno savršenstvo.
Finale
Nakon cestovnog testa, slijedi finale. Na zatvorenoj zračnoj pisti u blizini Colmara, Mistral se još jednom gura do krajnjih granica. Pri brzinama koje dosežu 300 km/h, testira se rad sigurnosnih sustava poput ESP-a i ABS-a te ponašanje kočnica pri ekstremnim opterećenjima. Tek kada automobil prođe i ovaj test izdržljivosti, dobiva zeleno svjetlo za isporuku.
Iako Bugatti koristi najmodernije dijagnostičke alate i telemetrijske sustave, u tvrtki naglašavaju da je ljudski faktor i dalje presudan. Čak 90 posto kontrole kvalitete temelji se na percepciji, intuiciji i istančanom sluhu testnih vozača. Jer ono što Bugatti stvara, po definiciji mora biti savršeno, piše na kraju AutoBild.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati