Kakav je to trgovački lanac koji navodno uskoro stiže kod nas

Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
POJAVILA se informacija da u Hrvatsku stiže Action - jedan od najvećih europskih trgovačkih lanaca, najavljen kao "rezač cijena". O tome je u Novom danu na N1 govorio poslovni savjetnik Drago Munjiza. Nizozemski Action najavio je da će sljedeće godine otvoriti trgovine u Hrvatskoj i Sloveniji.
O kakvoj se trgovini radi i što nudi u svojoj ponudi?
Riječ je o diskontu neprehrambenih proizvoda koji se posljednjih godina širi velikom brzinom po Europi. Iako se ne radi o klasičnom supermarketu, Action u ponudi ipak ima i manji izbor hrane i pića, uglavnom proizvoda s dugim rokom trajanja.
Glavni fokus je na kućanskim potrepštinama, kozmetici, dekoracijama, tekstilu, igračkama i sezonskim sitnicama - dakle na robi široke potrošnje izvan prehrambenog sektora.
Trgovina je prvi put otvorena 1993. godine u nizozemskom gradu Enkhuizen, a danas ima više od 3000 lokacija u 14 zemalja, uključujući Njemačku, Belgiju, Francusku, Austriju, Italiju i Španjolsku. Hrvatska i Slovenija najavljene su kao iduće na redu, no točne lokacije prvih trgovina kod nas još nisu poznate.
Iz Actiona navode da tjedno posluže gotovo 20 milijuna kupaca, a dodatno ih nekoliko milijuna pregledava ponudu putem web stranice i aplikacije.
Više od 6000 artikala i niske cijene
Kupci koji su već posjetili Action u inozemstvu najčešće ga uspoređuju s lancima poput TEDi-ja ili Pepca, ali s nešto širim izborom za kućanstvo. Action na svojoj stranici navodi da u stalnoj ponudi ima više od šest tisuća artikala, a trgovine redovito uvode tjedne promocije i sezonske kolekcije.
Pregledom web stranice, većina proizvoda nalazi se u cjenovnom rangu do pet ili deset eura, a značajan broj artikala - osobito manjih potrepština - može se pronaći i za manje od jednog eura. Istovremeno, u ponudi postoje i skuplji proizvodi čije cijene mogu prelaziti 20 eura.
Iz Actiona navode da čak dvije trećine njihovih proizvoda stoji manje od dva eura. Kažu da niske cijene održavaju zahvaljujući jednostavnom poslovnom modelu, standardiziranoj ponudi i nabavi velikih količina iste robe.
Sve trgovine imaju jednak osnovni asortiman, što im omogućuje efikasnu logistiku i kontrolu troškova. Osim toga, ne ulažu znatno u marketing niti u skupe gradske lokacije - većinu trgovina otvaraju izvan užih gradskih središta - s ciljem da cijene za kupce ostanu što niže.
U ponudi dominiraju njihove vlastite robne marke, ali povremeno se mogu naći i proizvodi poznatih brendova kao što su LEGO, Vileda, Coca-Cola, Reese’s, The Pink Stuff, Nivea i drugi.
Većinu asortimana čine proizvodi za dom i svakodnevnu upotrebu. U ponudi su kućanske potrepštine poput posteljine, deka, svijeća, lampi, ukrasa za zidove i vaza, kao i kuhinjski pribor - od čaša, tava, tekstila, do aparata poput tostera, kuhala za vodu i air fryera. Segment za čišćenje posebno je razrađen: uključuje sve od sredstava, metli, spužvi, kanti, krpa do električnih četki i organizatora.
Osim toga, Action ima bogatu DIY sekciju s bojama za zidove, tapetama, alatom i dodacima za auto. Za ured i školu tu su bilježnice, pribor i razni organizatori, dok je ponuda igračaka raznolika - uključuju puzzle, figurice, plišance i igračke za bebe.
U kategoriji za vrt nude vanjsku rasvjetu, suncobrane, vaze, alat, dekoracije, bazene i roštilje, a u ponudi imaju i kategoriju za putovanja s koferima, ruksacima, šatorima i drugim dodacima. Tu je i odjeća, donje rublje, kupaći kostimi, modni dodaci, sportski rekviziti poput torbi, utega i prostirki te asortiman za kućne ljubimce - od igračaka do hrane i proizvoda za njegu.
U trgovinama se može pronaći i dio s osnovnom multimedijom - uključujući punjače, powerbankove, baterije, slušalice i maskice za mobitele. I kao što smo već naveli, imaju i dio s hranom, a online su u toj kategoriji navedeni proizvodi poput keksa, grickalica, slatkiša, čokolade, instant-jela i pića.
Što mogu očekivati hrvatski kupci?
Ako je suditi prema iskustvima iz drugih zemalja, Action bi mogao postati popularan među kupcima koji traže praktične i povoljne proizvode za dom, bez velikog oslanjanja na poznate brendove. Mnogi ga opisuju kao trgovinu u koju uđeš "samo baciti oko", a izađeš s punim vrećicama stvari koje ti možda i nisu bile na popisu - ali si ih uzeo jer su bile jeftine.
Za sad ostaje samo čekati službenu potvrdu lokacija u Hrvatskoj, ali jasno je da će Action, kada stigne, konkurirati diskontnim trgovinama koje su već poznate domaćim kupcima - ali s nešto drugačijim pristupom i širim, dinamičnijim izborom robe.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati