VIDEO Tomašević: Kad je ugovor bio na 100.000 karata, oni su prodali 280.000 karata

ZAGREBAČKI gradonačelnik Tomislav Tomašević opširno je pričao o Thompsonovom koncertu.
Citiramo što je sve rekao.
"Ne postoji jedan 'prometno-sigurnosni elaborat' - postoje zasebni elaborati"
Ne postoji jedinstveni prometno-sigurnosni elaborat. Postoji jedan elaborat za promet, drugi za sigurnost, treći za zaštitu od požara i četvrti za evakuaciju. Gradu Zagrebu i policiji poslan je samo prometni elaborat. Međutim, Gradu nisu poslani elaborati za sigurnost i zaštitu od požara, jer ti dokumenti nisu u nadležnosti Grada, niti se trebaju dostavljati gradskim službama. Procedura je takva da se na temelju dostavljenog prometnog elaborata, uz zahtjev organizatora, predlaže prometna regulacija, nakon čega se donose rješenja. Puno se informacija dijeli u javnosti, pa želim pojasniti kronologiju.
Prvi sastanci počeli su još u travnju
Što se tiče priprema gradskih službi za koncert, važno je istaknuti da je prvi bilateralni sastanak između Grada Zagreba i organizatora u vezi logistike koncerta održan još početkom travnja, na inicijativu Grada. No, trilateralna komunikacija, tj. suradnja između Grada, države i organizatora, uspostavljena je tek početkom svibnja.
Stotine radnika, hidranata, spremna Čistoća i Zrinjevac
Bit će uključeni veliki operativni kapaciteti gradskih službi, osobito Čistoće, s desecima, čak stotinama radnika, ne uključujući sam Hipodrom, koji je pod izravnom organizacijom i odgovornošću organizatora. Jasno je da će biti potrebno urediti javne površine s obzirom na očekivani broj posjetitelja.
Također su aktivirani kapaciteti Zrinjevca, Vodoopskrbe i odvodnje te Podružnice Zagreb ceste, koja će imati ključnu ulogu u postavljanju prometne signalizacije. Sve prometne oznake i fizičke barijere postavljaju se prema prometnom rješenju koje na kraju odobrava policija.
U okolici Hipodroma bit će postavljeno oko 25 hidranata, svaki s po četiri slavine, iz kojih će građani moći besplatno piti vodu. Također će biti postavljene cisterne s pitkom vodom.
Zatvaranja ulica još nisu konačna
Prometni elaborat predan je prošli tjedan i Gradu i policiji istog dana. Jučer je stigao zahtjev organizatora za zatvaranje određenih ulica, na koji se Grad Zagreb tek treba očitovati. Nakon toga, policija daje konačno odobrenje o točnim zatvaranjima i regulaciji.
O tome koje će ulice biti zatvorene i kako će izgledati prometna regulacija na dan koncerta, razgovori su i dalje u tijeku.
Most slobode zatvoren za promet na dan koncerta, pješacima će biti dostupan
Na dan samog koncerta, Most slobode bit će zatvoren za promet motornih vozila, ali će ostati otvoren za pješake - podsjećam da je tako bilo i prošle godine, kada je održan koncert Eda Sheerana, pa se primjenjuje ista prometna logika i praksa.
Što se tiče ostalih mostova i ulica koje bi mogle biti zatvorene, razgovori o tome još uvijek traju, a konačna prometna rješenja bit će uskoro poznata. U ovom trenutku, detalji su u fazi usuglašavanja između organizatora, Grada i policije.
Grad Zagreb nije odbio dati gradske površine za parking jer ih gotovo ni nema
Što se tiče pitanja parkiranja, ovih je dana u javnosti plasiran niz netočnih informacija. Jedna od njih je da je Grad Zagreb odbio dati gradske površine u zakup za potrebe posjetitelja koncerta. To nije točno.
Zanima me tko točno tvrdi da Grad posjeduje značajne površine i tko ih je navodno odbio dati u zakup organizatoru. Istina je sljedeća: u svibnju je organizator koncerta poslao dopis nadležnom gradskom uredu s prijedlozima za moguće površine za parkiranje automobila. Grad je odgovorio da su prijedlozi načelno prihvatljivi, ali da organizator mora razgovarati s vlasnicima zemljišta, pogotovo ako se radi o privatnim parcelama.
Ako postoje gradske površine koje su slobodne i za koje postoji interes, Grad Zagreb je spreman razgovarati o njihovu zakupu, no takvih površina gotovo da i nema. U prijedlozima organizatora radilo se o minimalnom broju potencijalno dostupnih gradskih parcela, i Grad se jasno izjasnio da je spreman na suradnju.
Neki sugeriraju da bi Grad trebao samostalno organizirati i financirati parkirališta za posjetitelje koncerta, ali ne znam na temelju čega. Riječ je o privatnom koncertu, i Grad ne može ni smije zakupiti tuđe površine niti ih plaćati iz javnih sredstava.
Grad nema na raspolaganju velike slobodne površine koje bi mogao iznajmiti. Ipak, moram naglasiti da Grad aktivno pomaže u traženju rješenja, osobito kad je riječ o parkiranju autobusa i organiziranom prijevozu posjetitelja.
Gradske institucije nisu uvjetovale održavanje samo jednog velikog koncerta
Prvotno smo dobili zahtjev organizatora za 60.000 posjetitelja, a potom je ugovor sklopljen na kapacitet od 100.000. Nakon što je ugovor potpisan, organizator je prodao 280.000 ulaznica.
Organizator je zatim zatražio aneks ugovora kako bi se zakupio dodatni prostor Hipodroma za još posjetitelja. Ustanova za upravljanje sportskim objektima je 3. travnja sklopila aneks ugovora za dodatnih 100.000 četvornih metara, uz dodatnu naknadu od 93.000 eura s PDV-om.
U ugovoru postoji odredba o procjeni maksimalnog broja posjetitelja, prema kojoj državna tijela imaju nadležnost procijeniti koliko osoba smije biti prisutno na prostoru Hipodroma. Ugovorom samim nije bio definiran konkretan maksimalni broj posjetitelja. Naravno, svi znamo da je Hipodrom u prošlosti ugostio i veći broj ljudi – primjerice, tijekom posjeta pape Ivana Pavla II. kad se govorilo o više od milijun ljudi.
No, kad je riječ o koncertima, treba uzeti u obzir sigurnosne propise, koji su se mijenjali kroz godine, kao i brojne druge faktore - od vremenskih uvjeta do vremena održavanja, itd... Na kraju, odluku o dozvoljenom broju posjetitelja donose nadležna državna tijela.
Pojavila se informacija da su državna ili gradska tijela sugerirala ili uvjetovala da se umjesto više manjih koncerata održi jedan veliki. Što se tiče državnih institucija - ne mogu govoriti. Ali mogu reći da gradske institucije nisu iznosile takav zahtjev.
Nakon što se ta informacija pojavila, provjerio sam izravno sa Ustanovom za upravljanje sportskim objektima, koja je jedina gradska institucija koja je u toj fazi komunicirala s organizatorima. Njihov odgovor je jasan - nisu na nijedan način uvjetovali održavanje jednog velikog koncerta umjesto više manjih.
Osobno smatram da bi bilo dobro da se ovako velik koncert podijelio na dva ili tri manja, i da organizator to predloži, gradska Ustanova za upravljanje sportskim objektima bi to prihvatila.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati