Povratak legende: Tenisica iz 1995. bit će modni hit ljeta

Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
TRIDESET godina nakon što je prvi put predstavljena, tenisica koja je 1995. godine promijenila način na koji gledamo sportski dizajn ponovno je u središtu pozornosti. Nike Air Max 95 ove se godine vratio u originalnom izdanju s velikim Air jastučićima - prepoznatljivim detaljem koji su mnogi obožavatelji dugo priželjkivali.
I dok Nike posljednjih mjeseci bilježi uspjehe s potpuno novim modelima, poput trkaće tenisice Pegasus Premium i košarkaškog modela A'One, upravo je novo izdanje ovog klasika iz 90-ih izazvalo posebno oduševljenje među ljubiteljima tenisica.
Zašto je baš ovo izdanje izazvalo toliku pažnju? Kako je model star tri desetljeća ponovno postao jedna od najtraženijih tenisica 2025. godine?
"Tenisica iz budućnosti"
"Air Max 95 je u trenutku izlaska izgledao i djelovao kao tenisica iz budućnosti, i upravo to joj pomaže da i danas ostane aktualna", rekao je Ben Solomon, njujorški umjetnik i redatelj koji je nedavno za Muzej moderne umjetnosti (MoMA) snimio kratki film o naslijeđu ovog modela, za WWD.
"To je jedan od najboljih primjera dizajna koji je savršeno uhvatio duh jednog vremena. Kad su se te tenisice počele pojavljivati na ulicama, izgledalo je kao da je Nike pronašao savršeni recept. Tako bi trebala izgledati prava tenisica", dodao je.
Elegantna, ali izdržljiva, s pažljivo odabranim bojama i lako prepoznatljivim izgledom - dizajn Sergija Lozana postao je poznat po tome što je nadahnut ljudskim tijelom. Gornji dio od meke mrežice i brušenog materijala simbolizira mišiće. Posebne petlje za vezice, često naglašene jarkim bojama, nalikuju na rebra, dok potplat s uzorkom podsjeća na kralježnicu.
A glavni adut ove tenisice? Air jastučići. Iako je Nike kasnije razvio tehnologiju s jastučićima duž cijelog potplata, model iz 1995. bio je prvi koji je imao vidljiv zračni jastučić i u prednjem dijelu tenisice - što je tada bilo pravo iznenađenje u svijetu trkaće obuće.
Ova inovativna tehnologija amortizacije dodatno je unaprijedila Air Max 95, no model se nikada nije do kraja nametnuo kao tenisica za ozbiljno trčanje. Iako je originalno zamišljen kao sportski model, danas ga se mnogo češće vidi u kombinaciji s trapericama, majicama s printom i trenirkama.
Obožavan širom svijeta, posebno je poznat kao nezaobilazan dio ulične mode na istočnoj obali SAD-a, u Japanu i Velikoj Britaniji.
Air Max kultura
James Whitner, osnivač američke maloprodajne kompanije The Whitaker Group, koja stoji iza poznatog brenda A Ma Maniére, nedavno je surađivao s Nikeom na dva posebna izdanja modela Air Max 95. Njegova kompanija bila je i među rijetkima koji su dobili priliku prodavati obnovljeno Neon izdanje za 2025. godinu. Whitner se prisjeća koliko je ta tenisica brzo postala hit.
"Za mene osobno, 95-ica je bila original - odmah je prešla granice sporta. Da, tehnički je to bila tenisica za trčanje, ali nitko koga sam poznavao nije ju nosio za jogging. Sve je bilo u izgledu i dojmu. Air Max 95 pomogla je oblikovati ono što danas zovemo Air Max kulturom, posebno unutar crnačke zajednice.
Od trenutka kad je izašla, imala je tu posebnu energiju. Bila je hrabra, skupa i teško ju je bilo nabaviti. Ako si imao par, to je nešto značilo. I dalje mislim da je ta tenisica i danas važan dio stila za određene ljude. Postala je simbol, i iskreno, nikad to nije prestala biti", rekao je Whitner za WWD.
Kako je model Air Max 95 postajao sve popularniji, Nike je početkom 2000-ih počeo tiho uvoditi promjene u njegov dizajn. Tenisica je s vremenom počela izgledati drugačije, ponajviše zato što su se karakteristični Air jastučići postupno smanjivali.
Ovakve promjene kod retro modela obuće nisu rijetkost - kako se mijenjaju tvornice, materijali i proizvodne metode, teško je očekivati da će svako novo izdanje biti potpuno isto kao original. No kod Air Maxa 95, te su promjene s vremenom postale toliko izražene da je model dobio reputaciju pomalo neudobne tenisice, koja - prema ljubiteljima originala - više nije izgledala kao nekad.
Povratak arhivi
Za 30. obljetnicu, Nike Sportswear odlučio je vratiti se u arhivu i redizajnirati model tako da što više nalikuje na izdanje iz 1995. godine. Kao i kod modela Air Max 1 86 OG Big Bubble iz 2023., verzija za 2025. ima znatno veće Air jastučiće i oblik koji je najvjerniji originalu još od ranih 2000-ih.
Promjene su tehničke prirode i možda neće odmah impresionirati širu publiku, ali među poznavateljima scene dočekane su s velikim odobravanjem. "Cijenim što je Nike napravio s modelom Big Bubble - pokazali su da su spremni vratiti se svojim počecima i povezati cijelu priču", rekao je Whitner.
"Ova verzija ljudima daje pogled iza kulisa, gotovo kao da gledate redateljsku verziju originalnog filma. Poziva na dublje poštovanje - i kod starije generacije koja pamti prvi val, i kod mlađih koji ga tek otkrivaju. Za mene je to podsjetnik da se bezvremenski dizajn uvijek može ponovno osmisliti, sve dok je namjera iskrena."
"Velik uspjeh za Nike"
U travnju, ubrzo nakon izlaska modela Air Max 95 OG Big Bubble, osnivač brenda Kith, Ronnie Fieg, dao je reediciji vrlo pozitivnu ocjenu. "Nakon što sam usporedio ovogodišnje retro izdanje s originalom iz 95., stvarno su uspjeli vratiti izvorni oblik i proporcije iz tog vremena", napisao je Fieg na X-u.
"I iako neki kažu da 'bubble' nije toliko uočljiv, zapravo čini veliku razliku - i u izgledu i u osjećaju pri nošenju... Velik uspjeh za Nike."
Uz izdanje Big Bubble, nove suradnje dodatno su potaknule zanimanje za model Air Max 95. Uz već spomenutu kolekciju u suradnji s brendom A Ma Maniére, londonski streetwear brend Corteiz lansirao je 2023. godine tri iznimno tražena izdanja ovog modela, a četvrto je stiglo u travnju ove godine.
"Prilika da se povežu različite generacije"
"Ono što je ovu suradnju učinilo posebnom bila je prilika da povežemo različite generacije", rekao je Whitner o radu brenda A Ma Maniére na ovom modelu. "Za nas koji smo bili tu kad je 95-ica prvi put izašla, ta tenisica budi snažnu nostalgiju.
No za današnju mladež, ovo možda predstavlja njihovu prvu pravu povezanost s tim modelom. Mogućnost da ponovno predstavimo dizajn na način koji i danas ima smisla - to je ono zbog čega radimo ovaj posao."
Nike inače ne objavljuje prodajne brojke po modelima, a ograničene količine Big Bubble izdanja vjerojatno se neće posebno isticati u financijskim izvješćima. No reakcije na najnoviju remasteriranu verziju govore same za sebe.
Za Solomona, ključ uspjeha najnovijeg Air Maxa 95 ne leži isključivo u Big Bubble kampanji ni u nizu suradnji, već u autentičnosti. "Ljudi su uzbuđeni zbog tenisica koje imaju vlastitu povijest koju mogu otkrivati, za razliku od modela koji su nastali iz marketinškog briefa i zatim im se prodaju kao 'priča'", rekao je redatelj.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati