Ferrari vraća ručni mjenjač? Tu ideju zagovara i Lewis Hamilton

FERRARIJU ide bolje nego ikad, prošle godine zabilježio je rekordnu prodaju, a narudžbi ima dovoljno da bude zauzet sve do 2026.
Prvi električni model iz Maranella stiže krajem ove godine, a talijanska firma nada se da će tako dodatno proširiti bazu kupaca. No kako bi legendarni "propeti konj" mogao privući još širu publiku? Odgovor bi mogao biti - povratak ručnog mjenjača.
Da to nije nemoguće, sugerirao je Gianmaria Fulgenzi, glavni direktor za razvoj proizvoda u Ferrariju, u razgovoru za australski magazin Carsales.
Povratak kvačila
Prema njegovim riječima, povratak legendarnog "gated" mjenjača za serijske modele nije realan. No ručni mjenjač s tri pedale mogao bi se pojaviti u nekoj budućoj ekskluzivnoj seriji poput Monze SP1/SP2 ili Daytone SP3. Riječ je o ograničenim modelima iz serije Icona, smještenima na sam vrh Ferrarijeve ponude. Dosad su svi imali automatske mjenjače, ali novi Icona model mogao bi prekinuti taj trend i vratiti kvačilo.
Fulgenzi ističe da bogati kupci već sad traže povratak ručnog mjenjača, koji je posljednji put viđen prije više od deset godina.
Zadnji Ferrari s ručnim mjenjačem bio je model California, povučen 2012. godine.
Povratak ručnog mjenjača zagovara Lewis Hamilton
Zanimljivo, među onima koji zagovaraju ručni mjenjač je i vozač Ferrarijeve F1 momčadi Lewis Hamilton. Sedmerostruki svjetski prvak volio bi vidjeti model s tri pedale i predlaže modernu interpretaciju legendarnog F40, s radnim imenom F44, kao referencu na svoj trkaći broj.
Ako Ferrari doista odluči ponuditi ručni mjenjač, morat će ograničiti okretni moment motora. Fulgenzi upozorava da bi bez toga vozačima bila potrebna "vrlo jaka noga" da koriste teško kvačilo.
Podsjetimo, Monza SP1/SP2 nudila je 718 Nm okretnog momenta, dok je Daytona SP3 bila nešto "pitomija" sa 697 Nm. Ipak, vjerojatno bi se malo koji kupac iz kruga najbogatijih bunio zbog manjeg momenta ako to znači da može sam mijenjati brzine u Ferrariju s V12 motorom.
Potpuno novi mjenjač?
Ako ručni Icona model dobije zeleno svjetlo, njegova cijena bi lako mogla premašiti nekoliko milijuna eura. Razlog je jednostavan, Ferrari bi morao razviti potpuno novi mjenjač samo za ograničeni broj vozila i pritom ostvariti dobit. Daytona SP3 s automatskim mjenjačem koštala je 2.2 milijuna dolara, a svih 599 primjeraka planiranih za proizvodnju rasprodano je vrlo brzo.
Novi Icona model vjerojatno nije daleko, posljednji u toj seriji SP3 predstavljen je prije tri i pol godine. Ako doista dođe Ferrari s ručnim mjenjačem, vjerojatno neće imati električni pogon. Elektrifikacija bi samo zakomplicirala stvari, a čisti benzinski motor u kombinaciji s mehaničkim mjenjačem ipak je ono što puristi najviše cijene.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati