Ford gasi još jedno kultno ime

POZNATO je kad će model biti umirovljen.
Ford Focus, kultni kompakt i nasljednik jednako legendarnog Escorta, nakon četiri generacije otići će u vječna lovišta. A da stvari budu gore, neće dobiti nasljednika, što znači da tržište ostaje bez još jednog kompakta.
Podsjetimo, Ford je ranije umirovio Mondeo, a potom i Fiestu. Time je potvrdio ranije najave da će suziti ponudu dostupnih modela i bazirati se na ponudu crossovera i SUV-ova koji donose veće prihode.
Svojedobno Europski auto godine (1999.), pa i najprodavaniji svjetski model, tako će nakon nepuna tri desetljeća biti povučen iz ponude. Potvrdio je to u e-mailu portalu Motor1 europski menadžer komunikacija Forda Finn Thomasen, rekavši da proizvodnja Focusa staje u studenom.
Dobra je vijest da je Focus još uvijek dostupan za narudžbu, doduše, uz skromniji asortiman izvedbi. Knjiga narudžbi zatvorit će se paralelno s prekidom proizvodnje u tvornici Saarlouis u Njemačkoj.
Izvršni direktor Forda ranije je izjavio da izlaze iz posla s dosadnim vozilima i ulaze u posao s legendarnim vozilima. Nepoznato je kako se to uklapa u raniju ideju da se kompletna ponuda bazira na SUV i crossover modelima.
Podsjetimo, nakon što je umirovio Mondeo, Ford je zaustavio proizvodnju Fieste, svojedobno najprodavanijeg automobila u Europi. Osnovni razlog prekida proizvodnje je bio to što ovi modeli nisu donosili dovoljnu zaradu.
1. generacija (1998. - 2004.)
- zamjena za Ford Escort
- moderan i dinamičan dizajn s oštrim linijama i tzv. "New Edge" dizajnerskim jezikom
- Inovativno ovjesno rješenje - stražnji multilink ovjes (Control Blade) omogućio je izvanrednu upravljivost. Prostran i praktičan interijer, dostupan u hatchback (3 i 5 vrata), limuzinskoj i karavanskoj verziji.
Focus ST170 (2002.) - sportska verzija s 2.0-litrenim motorom od 170 KS
Focus RS (2002. - 2003.) - prvi Focus RS s turbo 2.0-litrenim motorom snage 215 KS, diferencijalom s ograničenim proklizavanjem i agresivnim izgledom.
2. generacija (2004. - 2011.)
- veći i kvalitetniji od prethodnika
- prostranija unutrašnjost s poboljšanom kvalitetom materijala
- prvi Focus s ESP-om i boljom zaštitom u slučaju sudara
- poboljšani ovjes, ali manje izražena vozna dinamika u odnosu na prvu generaciju
Focus ST (2005.) - 2.5-litreni turbo petocilindrični motor od 225 KS
Focus RS (2009.) - hot hatch s 305 KS, agresivnim aerodinamičkim dodacima i zelenom "Ultimate Green" bojom.
Facelift (2008.) - uvedena su nova svjetla, modernizirani prednji branik i promjene u interijeru.
3. generacija (2011. - 2018.)
- Globalna platforma - isti Focus prodavan diljem svijeta (SAD, Europa, Azija)
- EcoBoost motori - uvođenje 1.0-litrenog trocilindričnog turbo motora s odličnom potrošnjom
- Touchscreen infotainment - SYNC sustav prvi put dostupan u Focusu
- poboljšana aerodinamika i sportskiji izgled.
Focus ST (2012.) - 2.0-litreni EcoBoost motor s 250 KS, prvi put globalno dostupan
Focus RS (2016. - 2018.) - legendarni model s 350 KS, pogonom na sve kotače i modom za drift.
Facelift (2014.)
- Novi prednji kraj s maskom inspiriranom Aston Martinom
- Poboljšana unutrašnjost s boljim materijalima i ergonomijom
- Automatski mjenjač PowerShift dobio je poboljšanja nakon problema s ranijim modelima.
4. generacija (2018. - danas)
- značajno moderniziran
- napredna tehnologija - digitalni instrumenti, adaptivni tempomat, sustavi asistencije
- Novi dizajnerski smjer - elegantniji, agresivniji izgled s tanjim svjetlima
- bolja vozna dinamika - nastavak tradicije sportskog ovjesa
- Focus ST (2019.) - 2.3-litreni turbo motor od 280 KS
- Elektrifikacija - blagi hibridni (mHEV) motori uvedeni za bolju potrošnju goriva.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati