Zašto se Jane Fonda povukla iz filmske industrije unatoč uspješnoj karijeri

SUPROTNO onome što mnogi misle, kreativnost nije nepresušna. Mnogi umjetnici i glumci prolaze kroz razdoblja u životu u kojima se osjećaju ispuhano, nezadovoljno i bez stvaralačkog impulsa. To može biti posljedica privatnih problema, emocionalnog umora ili jednostavno činjenice da su se predugo previše davali poslu. Pronaći ravnotežu između strasti i iscrpljenosti često je teško - ono što nas ispunjava može nas, kad postane previše, i potpuno isprazniti.
Kaže se da ako radiš ono što voliš, nećeš raditi ni dana u životu, ali mnogi se s tom izrekom ne bi složili. Snimanja mogu uključivati glamur, putovanja i luksuzne lokacije, ali kao što je pokazala nedavna produkcija serije The White Lotus, čak i naizgled idealni uvjeti ne umanjuju napor potreban za stvaranje filmskih projekata. Filmska industrija je iscrpljujuća, zahtjevna i često invazivna - bez obzira na privilegije koje donosi.
To može dovesti i najveće legende do toga da se osjećaju razočarano, umorno i emotivno udaljeno od vlastitog posla. Upravo to je iskusila Jane Fonda kada je progovorila o nizu filmova koji su je naveli da privremeno napusti Hollywood.
"Nisam to više željela raditi. Bilo je previše bolno."
Jane Fonda je ikona starog Hollywooda, poznata ne samo po svojoj ulozi u Barbarelli već i po aerobiku, društvenom aktivizmu i snažnom osobnom integritetu. Njezine uloge u filmovima poput Klute (za koji je osvojila Oscara) i They Shoot Horses, Don’t They? učvrstile su njezin status jedne od najsnažnijih glumačkih figura svoga vremena. Radila je s uglednim redateljima poput Sydneyja Pollacka, Alana J. Pakule i Paola Sorrentina.
Iako je tijekom 1980-ih imala niz uspješnih filmova - uključujući popularnu komediju 9 to 5 s Dolly Parton - Fonda je priznala da se u privatnom životu osjećala potpuno suprotno. To se odrazilo i na njezin odnos prema glumi.
"Bez onoga što ja zovem ‘pozivom iz dubine’, svaki projekt koji je uslijedio nakon The Dollmaker - Agnes of God, The Morning After, Old Gringo, i na kraju Stanley & Iris - postajao mi je sve teži, iako u svakom od tih filmova ima trenutaka koje volim. Jednostavno to više nisam željela raditi. Bilo je previše bolno. Doživljavala sam kreativni raspad, a nisam tada shvaćala da moje poricanje krize u dugom braku, zatvaranje vlastitog tijela i osjećaj potpune odgovornosti za sve to - polako me iscrpljivalo", priznala je.
U to vrijeme, Fonda se razilazila sa svojim tadašnjim suprugom Tomom Haydenom, a razveli su se 1990. godine. Privatne okolnosti snažno utječu na našu sposobnost da radimo i budemo kreativni. Iako je Fonda tada bila jedna od najtraženijih glumica i ostvarivala zapažene uloge, njezin osobni život bio je u rasulu.
Filmovi iz tog razdoblja možda su joj donijeli profesionalno priznanje, ali za nju su predstavljali nešto sasvim drugo - emocionalni teret i gubitak unutarnje ravnoteže. Upravo zato povukla se iz filmskog svijeta na nekoliko godina kako bi se ponovno pronašla.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati