Dramedija norveškog redatelja dobila nevjerojatnih 19 minuta ovacija u Cannesu

NORVEŠKI redatelj Joachim Trier ponovno je zasjao na Filmskom festivalu u Cannesu, gdje je premijerno prikazana njegova nova dramedija Sentimental Value, koja je pritom dobila zapanjujućih 19 minuta ovacija publike, piše Deadline. Ova iznimno topla, emotivna, ali i duhovita obiteljska priča odmah je privukla pozornost kritičara, čime je postala jedan od glavnih kandidata za Zlatnu palmu.
Povratak uspješne suradnje
Trier je za ovaj film ponovno udružio snage s glumicom Renate Reinsve, s kojom je već ostvario velik uspjeh 2021. godine u Cannesu, kada je Reinsve osvojila nagradu za najbolju glumicu za izvedbu u njegovom filmu Najgora osoba na svijetu.
Uz Reinsve, u filmu glume i renomirani švedski glumac Stellan Skarsgård, Inga Ibsdotter Lilleaas i američka glumica Elle Fanning. Svi su prošetali crvenim tepihom uoči svečane projekcije filma i izazvali oduševljenje okupljenih obožavatelja i medija.
Publika u Cannesu poznata je po svojim snažnim emocionalnim reakcijama, ali ovacije koje je Trierov novi film izazvao svrstavaju ga među najbolje prihvaćene filmove u povijesti festivala.
Premda ne postoji službena metoda mjerenja duljine pljeska na festivalu, smatra se da je rekord još uvijek u rukama Guillerma del Tora i njegovog filma Panov labirint, koji je 2006. godine navodno dobio čak 22 minute ovacija. Ipak, Trierovih 19 minuta nije daleko od tog rekorda te jasno pokazuje koliki je utjecaj film ostavio na gledatelje.
Obiteljski odnosi u središtu priče
Sentimentalna vrijednost donosi priču o Nori (Renate Reinsve), glumici koja se sa svojom mlađom sestrom Agnes (Inga Ibsdotter Lilleaas) ponovno susreće sa svojim otuđenim ocem Gustavom (Stellan Skarsgård), nekada slavnim redateljem.
Gustav, u pokušaju da oživi svoju karijeru, Nori ponudi ulogu u svom povratničkom filmu. Međutim, nakon što ona odbije ponudu, ubrzo saznaje da je uloga pripala ambicioznoj mladoj holivudskoj zvijezdi koju glumi Elle Fanning.
Film na suptilan, ali snažan način istražuje kompleksne obiteljske dinamike, razočaranja, nesporazume i emocionalne rane koje se prenose generacijama. Osim što se bavi temama identiteta, obiteljske odgovornosti i oprosta, Trier je i ovaj put uspio zadržati karakterističnu ravnotežu između drame i humora.
Distribucijska kuća Neon, poznata po nizu uspješnih suradnji s redateljima čiji su filmovi osvojili Zlatnu palmu (među njima je i pet posljednjih pobjednika festivala), još je prošle godine otkupila sjevernoamerička prava za Trierov film. Svjetska prava na distribuciju drži platforma Mubi.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati