Znate li što označava Mercedesov logo?

MERCEDES-BENZ je početkom 2025. godine promijenio svoj prepoznatljivi logo, bez velike medijske najave. Od veljače u svim službenim komunikacijama tvrtke zvijezda više nije prikazana u trodimenzionalnoj, kromiranoj verziji, već u ravnom, bijelom obliku. Novi dizajn može se vidjeti na društvenim mrežama, u e-mailovima, u godišnjem izvješću i dopisima.
>> Mercedes potajno promijenio logo
Iz kompanije pojašnjavaju kako je cilj novog vizualnog identiteta modernizacija i prilagodba digitalnim formatima. Ravni 2D dizajn, kažu, bolje funkcionira na ekranima i doprinosi vizualnoj dosljednosti brenda. Promjena je interno donesena i nije uključivala kampanju prema javnosti.
"Smanjujemo korištenje crne boje u korporativnoj paleti i prelazimo na 2D verziju zvijezde za tiskane i digitalne medije. Trodimenzionalna verzija i dalje će se koristiti na vozilima i arhitektonskim elementima", poručili su iz Mercedesa.
Ovo nije prvi put da je Mercedes isprobao ravnu verziju loga. Prvi pokušaj dogodio se još 2007. godine, ali je brzo napušten. Godine 2010., za mandata tadašnjeg izvršnog direktora Dietera Zetschea, vraćena je 3D zvijezda zbog njezinog prestižnijeg dojma.
Kako je nastala legendarna trokraka zvijezda?
Logo Mercedesa temelji se na trokrakoj zvijezdi koja potječe iz 1909. godine. Zvijezda simbolizira ambiciju tvrtke da razvija motore za kopno, zrak i more. Ideju je osmislio Gottlieb Daimler još krajem 19. stoljeća, a zvijezda se prvotno koristila na razglednicama i promotivnim materijalima. Prvi put je službeno registrirana kao zaštitni znak 9. veljače 1911.
Godine 1926., nakon spajanja tvrtki Daimler-Motoren-Gesellschaft i Benz & Cie, nastao je brend Mercedes-Benz. Nova verzija loga kombinirala je trokraku zvijezdu i lovorov vijenac, koji je prethodno koristila Benzova tvrtka.
Tijekom desetljeća logo se više puta mijenjao - mijenjali su se materijali, dimenzije i vizualni stil, no trokraka zvijezda ostala je konstanta. Zlatna boja zamijenjena je srebrnom, što je danas zaštitni znak Mercedesove estetike.
Posljednje veće izmjene dizajna dogodile su se 2011. godine, kada je predstavljen pročišćeni trodimenzionalni izgled loga, koji je ostao standard sve do danas. Simbolika zvijezde zadržana je kroz više od 100 godina i postala je jedan od najprepoznatljivijih automobilskih simbola na svijetu. Bez obzira na brojne redizajne, njezino osnovno značenje nikada nije izgubljeno.
Novi dizajn prati trend digitalne jednostavnosti
Mercedesov novi logo sada je bijeli, ravan i minimalistički, bez sjena, bez 3D efekata i bez refleksije. Minimalistički dizajn posljednjih godina postao je dominantan trend u autoindustriji, osobito među proizvođačima koji se fokusiraju na električna vozila. Sličan smjer već su ranije odabrali i brendovi poput Volkswagena, BMW-a i Renaulta.
Iako novi logo izaziva različite reakcije - neki ga smatraju modernim, drugi ga vide kao prejednostavan - kompanija naglašava da promjena neće utjecati na izgled vozila. Trodimenzionalna zvijezda i dalje će krasiti poklopce motora, volane i naplatke.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati