Veliki povratak najpoznatijeg gradskog automobila

MALENI dvosjed uskoro se vraća na tržište.
Smart je svojedobno bio sinonim gradskog automobila. Maleni dvosjed je i danas tražena roba, prije svega zbog savršenih manevarskih svojstava. Mnogi su bili u nevjerici kad se Smart odrekao modela Fortwo, ali na sreću to je bilo privremeno.
Legenda se vraća
Prošlo je više od pet godina otkako je Smart promijenio svoju poslovnu politiku (i vlasnika). Još 2019. godine Mercedes i Geely osnovali su zajedničko poduzeće u omjeru 50:50 kako bi zajednički upravljali brendom koji se natječe s Minijem.
Proizvodnja je premještena u Kinu, dok je tvornica u Hambachu u Francuskoj prodana kompaniji Ineos, koja danas ondje proizvodi Grenadier. Današnji modeli s oznakom Smart znatno su veći i teži, a vrhunac ponude je model #5, srednje veliki SUV mase 2.450 kilograma i duljine 4.705 milimetara.
Sada se Smart vraća staroj strategiji oživljavanjem kultnog Fortwo. Preimenovan je u #2, a označit će povratak tvrtke u A-segment do kraja 2026. godine. Vozit će se na novoj platformi razvijenoj posebno za ultra-kompaktna vozila, a koju potpisuje Mercedes. I ovaj će se model proizvoditi u Kini.
Smart je potvrdio kako će model nuditi u Kini i Europi, te je potvrđeno kako će ponovno biti dvosjed malih dimenzija namijenjen isključivo gradskim gužvama. Zasjenjene najavne fotografije otkrivaju da će Smart zadržati prepoznatljivu siluetu prethodnika. Imat će isključivo električni pogon.
Cijena ostaje ključno pitanje. Očekuje se da će osjetno veći VW ID.1 u Europi startati na oko 20.000 eura. Smart #2 jednostavno ne smije biti osjetno skuplji, a isto vrijedi i u pogledu novog Twinga.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati