"PRVI pravi potpuno električni hiperautomobil je senzacija, kao i tvrtka koja ga proizvodi", piše Top Gear o Rimac Neveri. U nastavku prenosimo njihov tekst:
U digitalnom dobu u kojem živimo, navikli smo na priče o tehnološkim divovima poput Googlea ili Amazona koji su nastali praktički niotkuda i promijenili svijet. No, da se slična revolucija može dogoditi u tradicionalnoj automobilskoj industriji, i to iz zemlje bez ikakve autoindustrije, malo tko je vjerovao. Sve do sada. Iz Hrvatske, domovine Nikole Tesle, stiže automobil koji iz temelja mijenja sve što ste mislili da znate o hiperautomobilima.
Ako ste se dosad držali ideje da električnim vozilima nešto nedostaje, pripremite se na preobraćenje. Zauvijek.
Tvorac vizije
Ime koje stoji iza svega je Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor tvrtke. Oko njega se, slično kao i kod Jobsa ili Muska, stvorio kult ličnosti, ne samo zbog internetske popularnosti, već prvenstveno zbog činjenice da posjeduje genijalan um i nezaustavljivu želju da svoje ideje pretvori u stvarnost.
Njegov put započeo je 2008. godine, kada je u stari BMW E30 ugradio električni pogon. Danas, njegova tvrtka broji gotovo 2000 zaposlenika i useljava u novi, futuristički kampus na periferiji Zagreba, gdje će se proizvoditi Nevere, prototipovi za Bugatti i baterije za najpoznatije svjetske automobilske marke.
Oluja na četiri kotača
Nevera, Rimčev drugi model nakon Concepta One, ime je dobila po iznenadnoj i snažnoj mediteranskoj oluji. Ime joj savršeno pristaje. U srcu automobila nalazi se baterijski paket od 120 kWh sa 6.960 ćelija, smješten u obliku slova H.
Četiri motora, po jedan za svaki kotač, isporučuju snagu ekvivalentnu 1.914 konjskih snaga i 2.360 Nm okretnog momenta. Ove komponente Rimac razvija i proizvodi samostalno, a opskrbljuje i druge divove poput Aston Martina, Ferrarija i Porschea.
A sada, brojke koje prkose zakonima fizike. Nevera ubrzava do 96 km/h za 1,85 sekundi, a do 300 km/h stiže za nevjerojatnih 9,3 sekunde, što je brže od modernog bolida Formule 1. Maksimalna brzina deklarirana je na 415 km/h.
S obzirom na to da automobil teži 2.150 kilograma, postavlja se pitanje kako se tolika masa uopće može kontrolirati. Ipak, zahvaljujući vrhunskom inženjeringu, vožnja je iznenađujuće laka, a jedino na što se treba naviknuti su snažne kočnice. Planirana je proizvodnja 150 primjeraka, s cijenom od oko 2 milijuna funti.
Dizajn u službi brzine
Izgled Nevere nije samo estetski privlačan, već je u potpunosti podređen aerodinamici i hlađenju. Svaki usisnik, difuzor i spojler pomno je oblikovan kako bi se postigla 34 posto veća aerodinamička učinkovitost u odnosu na rane prototipove. Zanimljiv detalj je motiv kravate na boku automobila.
"Kravata je simbol hrvatske snage i identiteta od 17. stoljeća", objašnjava direktor dizajna Adriano Mudri, dodajući da taj element služi i kao usisnik zraka za hlađenje. Unatoč performansama, Nevera je iznenađujuće praktična. Vrata se otvaraju prema gore, ulazak je jednostavan, a vidljivost je za jedan hiperautomobil izvanredna.
Presuda: Revolucija je stigla
Rimac Nevera je stigla kao prvi pravi potpuno električni hiperautomobil i donosi osjećaj nečeg pionirskog. Iako najsnažniji automobili s motorima s unutarnjim izgaranjem imaju karakter koji se pamti kroz zvuk, Nevera dokazuje da električni pogon nije jednodimenzionalan. Ovo je automobil koji su stvorili ljudi koji ne samo da razumiju softver i tehnologiju, već imaju i urođeni osjećaj za hardver.
Spoj svih elemenata rezultirao je automobilom koji je ne samo nevjerojatno zabavan, već predstavlja istinsku prekretnicu. Zamislite Rimac kao neku vrstu techno Paganija, s jednakim fokusom na umjetnost kao i na umjetnu inteligenciju. Ovo je tek početak puta za tvrtku koja je već sada promijenila svijet automobila.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati