Što će biti s Audijem A8?
NAJVEĆA Audijeva limuzina već je zašla u ozbiljne godine, a nasljedniku nema traga.
Prodaja Audijeva top modela prošle je godine naglo pala, pri čemu su isporuke modela A8 potonule za 26,3 posto na svega 14.955 vozila. Nimalo čudno s obzirom na to da je aktualni model lansiran 2017. godine, a rivali su već dobili nova izdanja.
Dodatno, potražnja za velikim limuzinama u luksuznom segmentu neprestano opada kako SUV-ovi preuzimaju tržište.
Facelift srednjeg ciklusa, predstavljen 2022., nije bio dovoljan da pokrene tržište, a produžena verzija "Horch" za Kinu, nazvana prema jednom od povijesnih predvodnika Audija, također nije puno pomogla. Mnogi se pitaju što slijedi, a navodno ni Audi nema odgovor. Glasnogovornik Audija je za časopis Automobilwoche izjavio kako tvrtka još "traži platformu za mogućeg nasljednika".
Još jedan facelift je odbijen budući da A8 treba novu platformu da bi ispunio sve strože regulative. S obzirom na to da je prelazak na električna vozila sporiji od očekivanog, potpuno električni nasljednik smatra se suviše rizičnim potezom.
Uostalom, odluka Porschea da lansira svoj nadolazeći SUV s tri reda sjedala najprije s klasičnim motorima, iako je prvotno planiran kao električni model, potvrđuje koliko vjere koncern Volkswagen Group ima u pogledu potpune elektrifikacije.
Audi bi mogao produžiti život svog benzinskog A8 tako što će iskoristiti produljenu verziju arhitekture "Premium Platform Combustion (PPC)". Ta arhitektura već leži u modelima A5, Q5, A6 i Q6, a Q7 i prvi Q9 pridružit će se iduće godine. Voditelj tehničkog razvoja Geoffrey Bouquot rekao je za Automobilwoche da je budućnost A8-a "u aktivnom preispitivanju". "Intenzivno razmišljamo o tome kada ćemo lansirati nasljednika modela A8 i koja pogonska tehnologija je prava."
Odluka se očekuje u idućim tjednima. Čak i ako se odobri nasljednik s klasičnim pogonom, malo je vjerojatno da će se pojaviti prije 2029., što ostavlja potencijalnu prazninu nakon prestanka proizvodnje aktualnog modela. Četvrta generacija je svoj životni vijek produljila do kraja 2026., ali tada će već imati devet godina. Neki bi rekli da je za standarde limuzine iz vrha segmenta to već (pre)staro.
U međuvremenu, BMW i Mercedes-Benz planiraju osvježenja svojih modela iz vrha ponude u 2026., što će učiniti da Serija 7 i S-Klasa izgledaju još svježije pored starog A8. Barem Audi više neće morati brinuti oko modela Lexus LS. Japanski rival ide uskoro u mirovinu, ali u igri je, navodno, i prilično ekscentričan minivan, možda čak sa šest kotača.
Podaci o aktualnom modelu A8
Prema ponudi na službenim stranicama, A8 je u ponudi s 55 TFSI quattro pogonom (340 KS) po cijeni od 129.255 eura, odnosno u 50 TDI quattro dizelskoj izvedbi s 286 KS koja se nudi za 127.170 eura. Nešto skuplje su 60 TFSIe izvedbe, a otprilike istu doplatu od nekoliko tisuća eura traži Long izvedba. Top izvedba je S8 s V8 motorom od 571 KS i cijenom od 182.160 eura.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati