Rolls Royce ulaže bogatstvo u pogone, ali proizvodnja ostaje na istoj razini

LUKSUZNIM markama broj prodanih primjeraka ne znači puno. Profit po prodanom primjerku i mogućnosti zadovoljenja želja kupaca su daleko više na ljestvici prioriteta.
Stotine milijuna ulaganja
Rolls Royce tu nije iznimka. Prošle je godine prodao 5.712 vozila, što je treći najbolji rezultat u povijesti marke, odmah iza 2022. i 2023. godine. Skok nije velik, čak i ako se usporedi s 2014. godinom kad je prodao 1.700 automobila manje. A pritom sad u gami ima i potpuno električni Spectre i SUV model Cullinan – dva modela koja bi vjerojatno imala veću prodaju kada bi se proizvodnja povećala.
Međutim, Rolls-Royce to ne planira, što potvrđuje i činjenica da ulažu stotine milijuna u proširenje svoje tvornice u Ujedinjenom Kraljevstvu – bez ikakve namjere povećanja proizvodnje.
"Ne želimo biti automobil za svakoga", rekao je Jon Colbetha, novi predsjednik marke za Sjevernu Ameriku, za ABC. "To nije ono što mi jesmo. Ulažemo 370 milijuna dolara u proširenje naše tvornice u Ujedinjenom Kraljevstvu, a da nećemo proizvoditi više vozila. Koji to još brend radi? Naš fokus je na povećanju kapaciteta za personalizirane narudžbe i omogućavanju da svaka narudžba bude posebnija za naše klijente."
Zasad nismo vidjeli puno, osim 30-metarskog čeličnog mosta od 20 tona. On će povezivati stari i novi dio RR-ovog sjedišta i pogona. Most je izrađen u Škotskoj, a trenutno se dovršava na mjestu ugradnje.
Tajna veće zarade u personalizaciji
Prema riječima Colbetha, jurnjava za količinama predstavlja "utrku prema dnu", a umjesto toga tvrtka želi proširiti svoj odjel Bespoke, gdje kupci mogu naručiti uistinu jedinstvene konfiguracije automobila.
"Naši kupci vole što nećemo krenuti u utrku za količinama", dodao je. "To nije naš poslovni model. Kad tvrtka krene prema 10.000 automobila, onda dođe do 15.000. I što se tada događa? Proširite tvornicu, pa je morate i popuniti. Morate je neprekidno održavati aktivnom. To je utrka prema dnu."
Prema Colbethovim riječima, Rolls-Royce želi razvijati brend kroz Bespoke. Ako uspiju potaknuti kupce da izdvoje više novca za vozila dodavanjem skupih dodataka ili plaćanjem unikatnih rješenja, Rolls-Royce ne vidi potrebu za većim brojem proizvedenih automobila kako bi ostvario veći prihod. To je dobra vijest za klijente koji cijene ekskluzivnost – a teoretski bi i vrijednost automobila trebala sporije padati jer ih neće biti mnogo na tržištu rabljenih vozila.
Direktor Rolls-Roycea osvrnuo se i na još nekoliko tema u intervjuu, uključujući dizajn i tehnologiju. Jedno od područja u kojem ostaju dosljedni jest brendiranje – odnosno suzdržanost u isticanju loga. Za razliku od Maybacha, koji svoja vozila i dodatke često ukrašava istaknutim logotipom, Rolls-Royce zadržava suptilniji pristup.
"Bilo da je riječ o vozilima ili dodacima, pristup je suzdržaniji", rekao je. "Ako pogledate naše proizvode, nećete vidjeti Rolls-Royce logotip posvuda."
Ništa od velikih ekrana
Rolls-Royce također odoljeva trendu u industriji koji podrazumijeva ugradnju velikih digitalnih ekrana u kokpit. Umjesto toga, ostaju vjerni fizičkim komandama i taktilnom osjećaju.
"Naši klijenti vole kada mogu dotaknuti gumbe i komunicirati s njima", rekao je za ABC News. Iako brend nastavlja s razvojem tehnologije ispod površine, ne želi pretjerano futuristički doživljaj kabine. "Kad sve postane previše futurističko i kada se krene s tim ogromnim ekranima – to donekle oduzima od iskustva klijenta. Sumnjam da ćemo uskoro krenuti tim putem", rekao je Colbeth.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati