Europljani sve više kupuju električna vozila, prodaja obara rekorde

U ZAPADNOJ Europi zabilježen je rekordan broj registracija novih električnih automobila u drugom tromjesečju, pokazuju najnoviji podaci. Gotovo 600.000 baterijskih električnih vozila (BEV) stiglo je na ceste između travnja i lipnja, što je znak oporavka prodaje koja je ranije rasla sporije od očekivanja, piše The Guardian.
Pristupačnost kao ključ uspjeha
Rekordna isporuka, za koju se predviđa da će biti nadmašena u tekućem tromjesečju, rezultat je dolaska cjenovno pristupačnijih modela na tržište te ubrzanja prodaje. Prema berlinskom automobilskom analitičaru Matthiasu Schmidtu, ovaj trend označava važnu prekretnicu.
"Električna vozila po prvi put postaju pristupačnija i privlačnija privatnim potrošačima. Prije su to bili samo korporativni potrošači, vozači službenih automobila", rekao je Schmidt.
Rast potiču europski i kineski proizvođači
Europski proizvođači automobila poput Stellantisa (vlasnika Citroëna) i Renaulta predvode uvođenjem povoljnijih modela kako bi privukli kupce osjetljive na cijenu i uskladili se s propisima EU o prosječnim emisijama. Istovremeno, kontinuirano širenje mreže punionica diljem Europe smanjuje takozvanu "tjeskobu dometa", odnosno strah vozača da neće moći pronaći punionicu tijekom putovanja.
Prodaja električnih vozila kineske proizvodnje također bilježi snažan rast diljem Europe. Posebno se ističe BYD, koji se natječe s Teslom za poziciju najvećeg svjetskog proizvođača električnih automobila, s fokusom na tržišta Ujedinjenog Kraljevstva, Španjolske i Italije. Trenutno je jedno od deset električnih vozila na europskim cestama proizvedeno u Kini, unatoč tome što je EU krajem 2024. uveo carine do 35% na uvoz kineskih električnih vozila, što Ujedinjeno Kraljevstvo nije učinilo.
Subvencije kao dodatni poticaj
Očekuje se da će prodaja u posljednjim mjesecima godine dobiti dodatni zamah. U Francuskoj se oživljava shema socijalnog leasinga, dok vlada Ujedinjenog Kraljevstva ponovno uvodi subvencije koje će smanjiti cijenu nekih električnih automobila za do 3.750 funti.
Međutim, britanski popust do 10% bit će dostupan samo za "najzelenije" automobile čija je cijena niža od 37.000 funti. To znači da ni Teslini modeli, čija cijena počinje od oko 40.000 funti, ni automobili kineskih proizvođača poput BYD-a neće ispunjavati uvjete za subvenciju.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati