Pogledajte koliko je pala prodaje Tesle u Europi

PRODAJA Teslinih električnih vozila (EV) u Europi drastično je pala, broj registracija smanjio se za čak 75 posto u pojedinim zemljama između siječnja 2024. i siječnja 2025., pokazuju novi podaci.
Taj oštar pad događa se unatoč ukupnom rastu prodaje električnih automobila na kontinentu, što dodatno naglašava gubitak Tesline dominacije na jednom od ključnih tržišta.
Pad u većini velikih europskih zemalja
Infografika pokazuje značajne padove Teslinih registracija u većini europskih zemalja: u Španjolskoj -75%, Francuskoj -63%, a u Njemačkoj -59%. Značajan pad zabilježen je i u Švedskoj (-46%), Danskoj (-41%) i Nizozemskoj (-42%). Čak su i tradicionalno jaka tržišta poput Norveške (-40%) i Ujedinjenog Kraljevstva (-18%) doživjela znatne gubitke.
Ovi podaci slažu se s izvještajima prema kojima je Teslin tržišni udio u Europi pao s 18,4% početkom 2024. na samo 7,7% početkom 2025. U siječnju i veljači broj registracija Teslinih vozila smanjio se gotovo 50%, dok je ukupna prodaja električnih vozila porasla za 31%.
Modeli su zastarjeli, konkurencija gazi Teslu
Različiti su uzroci Teslinog pada prodaje širom Europe. Ovo su neki od ključnih:
Teslini glavni modeli, uključujući Model 3 i Model Y, suočeni su s velikom konkurencijom novijih i jeftinijih električnih vozila koja su predstavili i etablirani proizvođači i kineski brendovi. Model Y, koji je nekoć bio među najprodavanijima, bilježi pad registracija veći od 50% jer kupci čekaju njegovu osvježenu verziju.
Kineski proizvođači električnih vozila iskoristili su Teslin pad, u veljači 2025. registrirali su gotovo 20.000 vozila u Europi. Njihove konkurentne cijene i tehnološke inovacije privukle su europske kupce i dodatno ugrozile Teslin tržišni udio.
Izjave izvršnog direktora Elona Muska o politici izazvale su negativne reakcije u Europi. Njegova otvorena podrška krajnje desnim strankama, uključujući Alternativu za Njemačku (AfD), potaknula je prosvjede, pa čak i vandalizam na Teslinim salonima u gradovima poput Berlina i Rima. To je ozbiljno narušilo imidž Muskova brenda u Europi.
Visoka inflacija i gospodarska stagnacija smanjile su potražnju za premium vozilima poput Teslinih. Dodatno, vladini poticaji koji su podupirali prodaju EV-a u drugoj polovini 2024. ukinuti su početkom 2025., što je dodatno smanjilo interes kupaca.
Što slijedi dalje za Teslu?
Teslin pad u Europi ističe šire izazove s kojima se tvrtka suočava, sve jaču konkurenciju i narušenu reputaciju. Iako bi dolazak redizajniranog Modela Y mogao privremeno povećati prodaju, analitičari upozoravaju da Tesla mora proširiti svoju ponudu i prilagoditi cijene kako bi ponovno zadobila tržište.
Tvrtka je pod sve većim pritiskom da se distancira od Muskovih političkih istupa, koje kupci sve češće navode kao razlog za izbjegavanje brenda. U uvjetima ubrzanih inovacija i širenja konkurencije Tesla će se morati brzo prilagoditi kako bi ostala relevantna na zasićenom tržištu EV-a.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati