Ovaj Renault je skuplji od Porschea 911. I rasprodan je do 2028. godine

LISTA čekanja za ekstremni Renault 5 Turbo 3E proteže se sve do 2028. godine. Riječ je o električnom hiper-kompaktu snage 533 KS, čija cijena iznosi 155.000 eura, a predstavlja moderni električni homage legendarnom Renaultu 5 Turbo. Ističe se divljim dizajnom, potpuno jedinstvenom platformom i performansama na razini superautomobila.
Planirana je proizvodnja od samo 1980 primjeraka, kao posveta godini lansiranja originalnog modela, a prvih tisuću komada već je rezervirano.
"Globalno smo prodali otprilike polovicu ukupne serije, tako da su trenutne rezervacije za isporuke u 2028. godini", potvrdio je voditelj projekta Michael Grosjean za Autocar. "Iako smo rasprodani do 2028., još je otprilike polovica planirane proizvodnje dostupna za rezervaciju."
Grosjean je dodao kako je tvrtka započela s izradom prvih prototipova te da su na dobrom putu da prve isporuke kupcima krenu već sljedeće godine. Renaultov najskuplji automobil ikad privukao je, kaže, šarolik krug kupaca.
"Profil kupaca je zaista raznolik, no svima je zajednička strast prema divljim i sportskim automobilima. Neki od njih već posjeduju originalni R5 Turbo i žele upotpuniti kolekciju novim modelom", objasnio je. "Drugi pak u svojim garažama imaju modele marki Alpine, Ferrari i Porsche, a ovaj automobil vide kao nešto drugačije, egzotično u današnjem svijetu."
Proizvodnja modela 3E trebala bi završiti 2029. godine, a Grosjean napominje kako trenutno nema planova za slična ekstremna ograničena izdanja, no ne isključuje mogućnost da se i drugi modeli iz ponude proslave na sličan način.
Brutalne performanse i napredna tehnologija
Iako se 5 Turbo 3E dizajnom oslanja na novi električni Renault 5, ispod karoserije je priča potpuno drugačija. Koristi posebno razvijenu platformu, karoseriju po mjeri i par motora smještenih u kotačima. Rezultat? Ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3.5 sekunde, od 0 do 193 km/h za manje od 9 sekundi, dok je maksimalna brzina na stazi 270 km/h.
Motori smješteni u kotačima, prema tvrdnjama, isporučuju snagu na stražnje kotače izravnije od konvencionalnih rješenja, omogućujući precizniju kontrolu svakog kotača te donoseći značajne uštede na masi i prostoru na osovini. Ova tehnologija, koju je prema saznanjima Autocara isporučio britanski specijalist Protean Electric, ujedno eliminira potrebu za elektroničkim diferencijalom.
Energiju crpe iz baterije kapaciteta 70 kWh, koja je smještena tako da optimizira agilnost i nudi "spektakularne" mogućnosti drifta, tvrde iz Renaulta. Automobil čak ima i poseban "Drift" način rada te vertikalnu ručnu kočnicu u reli stilu. Baterija osigurava doseg do 402 km, iako iz Renaulta priznaju da će pri punom opterećenju na stazi izdržati tek 15 do 20 minuta.
Dizajn koji pomiče granice
Potpuno aluminijsku platformu razvio je Alpine, Renaultov sportski sestrinski brend. Na toj platformi nalazi se karoserija po mjeri, izrađena od laganih materijala. Sa standardnog Renaulta 5 preuzeti su samo retrovizori, kvake na vratima i stražnja svjetla. Zahvaljujući karbonsko-kompozitnoj strukturi, masa praznog vozila iznosi oko 1450 kg.
Dizajniran je da izgleda kao superautomobil, ali s jasnim referencama na originalne modele 5 Turbo i 5 Turbo 2. Aerodinamički optimizirani prednji i stražnji odbojnici, prednji spliter i veliki otvor na poklopcu motora maksimiziraju potisnu silu. Duži je 158 mm, širi čak 256 mm i viši 118 mm od standardnog modela 5.
Unutrašnjost donosi par školjkastih sjedala presvučenih Alcantarom, ručno tkanu kariranu tkaninu na armaturnoj ploči i sigurnosne pojaseve u šest točaka. Tu su i brojni karbonski elementi za smanjenje mase. Digitalni kokpit sastoji se od 10.1-inčnog zaslona s instrumentima i 10.25-inčnog infotainment zaslona. Vozačevo sjedalo bit će presvučeno u posebnoj, vlastitoj boji.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati