Nema kraja drastičnom padu Tesline prodaje u Europi

REGISTRACIJE Teslinih vozila nastavile su oštro padati u svibnju na području Europske unije, iako tržište električnih automobila bilježi snažan rast.
>> CNN: Tesla je u gorem stanju nego što mislite
Iako je Tesla i dalje među najvećim proizvođačima električnih automobila na svijetu, njezin utjecaj na tržištu u Europi drastično pada. Kupci sve češće biraju konkurenciju umjesto Teslina sve starijeg asortimana. U nekim od najvećih europskih tržišta za električna vozila kupci masovno napuštaju Teslu, bilo zbog neodobravanja ponašanja njena šefa Elona Muska, bilo zato što su jednostavno pronašli bolji auto kod drugog proizvođača.
Tesla je prodala 40.2 posto manje automobila prošlog mjeseca (8729 vozila) u usporedbi sa svibnjem 2024. (14.682 vozila), prema mjesečnim statistikama Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA). U prvih pet mjeseci ove godine, registracije Teslinih vozila pale su za 45.2 posto. Proizvođač sada drži samo 1.1 posto europskog tržišta, u usporedbi s 2 posto godinu dana ranije.
Sve to događa se unatoč Teslinim pokušajima da oživi svoju poziciju u Europi lansiranjem obnovljenog Modela Y. Taj električni crossover godinama je bio glavni nositelj Tesline prodaje i redovito se nalazio pri vrhu europskih ljestvica. No, čak ni redizajn i tehnička unaprjeđenja nisu uspjeli vratiti interes europskih kupaca.
Prodaja električnih vozila u EU snažno raste
Međutim, od siječnja su ukupne registracije potpuno električnih automobila u EU porasle za 26.1 posto na godišnjoj razini, dosegnuvši tržišni udio od 15.4 posto. "Ova brojka je ipak daleko od onoga što bi trebala biti", komentirala je Sigrid de Vries, glavna direktorica ACEA-e.
EU planira zabraniti prodaju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2035. godine, ali je upravo ublažila pravila nametnuta proizvođačima vezana uz emisije CO2 kako bi se izbjegle kazne ove godine. "Rast tržišta električnih vozila i dalje je vrlo neujednačen među zemljama", požalila se de Vries.
U Njemačkoj je ovaj sektor porastao za 43.2 posto, ali je u Francuskoj pao za 7.1 posto u prvih pet mjeseci ove godine. Dok vozila s unutarnjim izgaranjem (benzinska i dizelska) više nisu privlačna europskim kupcima te su pala s tržišnog udjela od 48.5 posto u razdoblju siječanj-svibanj 2024. na 38.1 posto u 2025., hibridi (uključujući plug-in hibride) sada čine 43.3 posto registracija.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati