Budućnost je stigla, ali BMW ne odustaje od svojih najboljih motora

U ERI elektrifikacije i sve strožih ekoloških normi, sudbina velikih i snažnih benzinskih motora čini se neizvjesnom. Mnogi proizvođači okreću se smanjenju obujma i hibridnim rješenjima, no bavarski div BMW ima drugačije planove, barem kada je riječ o njihovom sportskom M odjelu.
Ljubitelji BMW-ovih sportskih automobila mogu odahnuti. Prepoznatljivi redni šesterocilindrični motori i moćni V8 agregati, srce svakog pravog M modela, ne samo da će preživjeti dolazak rigorozne Euro 7 norme, već pritom neće izgubiti ni trunku svojih performansi. Potvrdio je to šef BMW M odjela, Frank van Meel, u razgovoru za Autocar.
Van Meel je pojasnio kako se tvrtka nosi s tehničkim izazovima koje donose novi propisi. Ključni problem je što Euro 7 onemogućuje dosadašnju praksu hlađenja motora ubrizgavanjem dodatnog goriva u situacijama visokih opterećenja. "To s EU7 više nije moguće, stoga morate pronaći druge načine kako biste izbjegli nakupljanje topline", objasnio je.
Rješenje leži u optimizaciji samog procesa izgaranja. "Naravno, mogli bismo jednostavno smanjiti performanse kako bismo izbjegli porast temperature, ali to nismo željeli. To je bila naša početna točka. Cilj je postići novu ravnotežu i raditi u idealnom omjeru zraka i goriva, ali bez gubitka snage", dodao je van Meel.
Srce M odjela
Za BMW, ovi su motori mnogo više od običnih pogonskih strojeva – oni su ključan dio DNK brenda, posebno njegovog sportskog pedigrea. Trenutni modeli poput M2, M3 i M4 koriste različite izvedbe proslavljenog 3,0-litrenog twin-turbo rednog "šestaka", dok perjanice ponude poput M5 i XM-a kombiniraju legendarni V8 s plug-in hibridnom tehnologijom.
Iako nije ulazio u tehničke detalje, van Meel je natuknuo da su inženjeri u BMW-u došli do "vrlo zanimljivih" poboljšanja kako bi motore uskladili s novim pravilima, a više informacija možemo očekivati uskoro.
Na pitanje hoće li M automobili u budućnosti možda prijeći na manje, trocilindrične ili četverocilindrične motore, odgovor je bio jasan i nedvosmislen: "Ne… Redni šesterocilindraš je naše nasljeđe, a V8 ima dugu povijest u utrkama. Namjeravamo nastaviti dalje s njima."
Ovakav stav nije novost za bavarskog proizvođača. Još prošlog mjeseca glavni izvršni direktor BMW-a, Oliver Zipse, naglasio je kako je motor s unutarnjim izgaranjem "temelj" marke te da će tvrtka raditi na usklađivanju svih svojih motora s Euro 7 normom – od osnovnih trocilindraša do najjačih V8 jedinica.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati