"Najbolji automobil" svog vremena Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 slavi 50 godina

NAJBOLJE od S-klase iz serije W116 ove godine obilježava svoj zlatni jubilej. Ovu impresivnu limuzinu, koju pokreće osmocilindarski motor preuzet iz prestižnog Mercedesa 600 (W 100) s povećanim obujmom, danas je traženi klasik koji nudi obilje snage, udobnosti i elegancije.
Kada je predstavljen prije 50 godina, ovaj prestižni model oduševio je i struku i kupce. Posjedovanje "šest točka devet" značilo je status u društvu i sofisticiranost na asfaltu. Nije onda čudo da su brojni prvaci Formule 1 iz tog vremena birali baš 450 SEL 6.9 kao svoje privatno vozilo.
"450 SEL 6.9 je vrhunska verzija tadašnje S-klase i uvijek je bio vrlo tražen. Ništa se nije promijenilo 50 godina poslije na tržištu klasičnih automobila. Cjenovni trendovi to potvrđuju, Classic Data navodi vrijednosti koje lako prelaze iznose od 80.000 eura u oglasima. Izuzetna vozila mogu lako postići više od 90.000 eura", ističe Patrik Gottwick iz Mercedes-Benz Heritage odjela.
Model serije 116 prva je generacija Mercedesovih poslovnih limuzina koja nosi ime S-klasa. Predstavljen u rujnu 1972., osvojio je brojne nagrade, uključujući "Automobil godine" 1974. za 450 SE. U svibnju 1975. 450 SEL 6.9 zaokružuje paletu modela kao vrhunac ponude.
Mediji su bili oduševljeni, stvarajući naslove poput "Najbolji automobil na svijetu" i "Najbrža limuzina na svijetu". S maksimalnom brzinom od 225 km/h, "šest točka devet" bio je među najbržim vozilima na cesti 1970-ih, a ubrzanje od 0 do 100 km/h u samo 7,4 sekunde mogli su pratiti samo vrlo snažni sportski automobili.
450 SEL 6.9 dolazi s vrlo bogatom standardnom opremom. Klimatizacija, centralno zaključavanje, tempomat, električni prozori, sustav za pranje farova, presvlake od velura i inercijski sigurnosni pojasevi kako na prednjim tako i na stražnjim sjedalima, sve su to značajke koje 1975. godine nipošto nisu bile standard u većini drugih modela. Osnovna cijena cjenovnika br. 16 od 28. siječnja 1976. za vrhunski 450 SEL 6.9 S-klase iznosila je 69.930 DM, više nego dvostruko od cijene modela 280 SEL.
Osmocilindarski sklop temelji se na V8 motoru legendarnog prestižnog vozila Mercedes-Benz 600 (W 100). Njegov cilindar povećan je sa 103 milimetra na 107 milimetara uz zadržavanje istog hoda, što rezultira obujmom od 6.834 kubičnih centimetara. Ovaj M 100 generira 210 kW (286 KS) pri 4.250 o/min i postiže maksimalni okretni moment od 550 Nm pri 3.000 o/min.
Između veljače 1975. i rujna 1980. proizvedeno je točno 7.380 primjeraka modela 450 SEL 6.9.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati