Preokret u Mercedesu: A-klasa dobiva nasljednika u obliku povoljnog SUV modela

ČINI SE da Mercedesova strategija za kompaktne automobile ponovno doživljava zaokret, potvrđujući da dugoročni planovi u Stuttgartu rijetko ostaju nepromijenjeni. Iako je prvotno zamišljen kao ulazni model nakon ukidanja A-klase, novi CLA ipak neće biti najpovoljniji Mercedes.
Njemački premium proizvođač je potvrdio razvoj novog, još neimenovanog kompaktnog modela koji će se smjestiti ispod CLA i preuzeti ulogu A-klase kada njezina proizvodnja završi 2028. godine. Prvotna namjera Mercedesa bila je smanjiti ponudu manjih automobila i pozicionirati CLA kao ulaznicu u svijet marke. Izgrađen na novoj MMA platformi, donio je osvježen stil, vrhunsku tehnologiju i poslužio kao predložak za buduće SUV-ove GLA i GLB.
Potraga za volumenom umjesto ekskluzivnosti
Međutim, Mercedes se nedavno odlučio odmaknuti od svog tradicionalnog pozicioniranja kao isključivo luksuznog brenda, čak izbacivši riječ "luksuz" iz službene strategije. Izvršni direktor Ola Källenius najavio je pomak prema široj publici i većim količinama proizvodnje, nakon što je profit u prvoj polovici godine pao na maržu od samo 5,3 posto. S obzirom na to da upućeni izvori navode pretjerani fokus na skupe Maybach i AMG modele, Mercedes sada priprema veliku ofenzivu s pristupačnijim kompaktima i SUV-ovima.
Istovremeno, snažna potražnja diljem Europe uvjerila je marku da zadrži trenutni hatchback i limuzinu A-klase u proizvodnji sve do 2028. godine. Ipak, čini se da ni to produljenje neće biti dovoljno, jer Mercedes sada najavljuje novi ulazni model kako bi zadovoljio apetit kupaca za manjim i cjenovno pristupačnijim automobilima.
Kompaktna pojačanja
Mathias Geisen, član Uprave Mercedesa odgovoran za marketing i prodaju, u razgovoru za Automobilwoche komentirao je nadolazeći model: "Nakon CLA-a, predstavit ćemo daljnje modele temeljene na našoj novoj MMA arhitekturi. Vjerujte mi: Dugoročno gledano, postojat će ulazni model u svijetu Mercedes-Benza."
Geisen je prepoznao snažan interes kupaca za A-klasu, nazvavši je "iznimno relevantnim vozilom" koje pomaže "vezati mnoge naše kupce za našu marku rano". Potvrdio je da su produljili proizvodnju kako bi "izbjegli jaz u opskrbi", nagovještavajući da bi nova ulazna ponuda mogla stići upravo oko 2028. godine.
Detalji su i dalje oskudni. Nisu potvrđeni ni ime ni oblik karoserije, a opcije pogonskih sklopova još su tajna. Njemački mediji nagađaju da bi novi automobil mogao biti modificirana i isplativija verzija postojećeg SUV-a, a ne potpuno nova serija. To bi mogao biti prerađeni GLA ili nešto manji crossover, no Mercedes za sada ne otkriva svoje karte.
Cijena ključna za prodaju
U svakom slučaju, očekuje se da će novi Mercedesov crossover imati konkurentnu cijenu, što je i zahtjev njemačkih trgovaca.
Brojke jasno pokazuju zašto je ovaj segment važan. Mercedesova kompaktna linija prodana je u 534.800 primjeraka 2024. godine, čineći značajan dio ukupne prodaje od 1.983.000 osobnih automobila. Samo u Njemačkoj, A-klasa je činila 17.400 od 257.900 novih registracija Mercedesa prošle godine, što je vjerojatno potaknulo Stuttgart da preispita svoju strategiju.
Zbogom B-klaso
Dok A-klasa nastavlja svoj život, B-klasa se približava kraju. Prodaja kompaktnog monovolumena u stalnom je padu, a proizvodnja bi trebala završiti 2026. godine, nakon 22 godine i tri generacije.
Govoreći o nadolazećim modelima, Geisen je zaključio: "U sljedeće dvije godine lansiramo više od 40 novih modela. Nikada nismo imali tako veliku proizvodnu ofenzivu. Naši će automobili postaviti nove standarde u svojim kategorijama."

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati