Mazda predstavila novi Skyactiv-Z motor

MAZDA ne odustaje od motora s unutarnjim izgaranjem. Upravo suprotno, japanski proizvođač automobila najavio je novu generaciju motora pod nazivom "Skyactiv-Z" koja stiže 2027. godine. Novi benzinac bit će dostupan u izvedbama s četiri i šest cilindara, piše AutoBild.
Ovaj potez dio je Mazdine poznate "multi-solution" strategije. Umjesto da sve resurse usmjere isključivo na električna vozila, nastavljaju paralelno usavršavati i postojeće motore s unutarnjim izgaranjem te hibridne tehnologije.
Iako je cilj ulazak u "eru elektrifikacije" do 2030. godine, Mazda tom procesu pristupa fleksibilno kako bi ostala konkurentna. To planiraju postići kombinacijom novih motora, naprednih tehnologija elektrifikacije te učinkovitijih metoda razvoja i proizvodnje. Kako bi smanjili goleme troškove ulaganja u razvoj baterija i električnih vozila, Mazda je već sklopila strateška partnerstva s tvrtkama kao što su Changan Automobile, Toyota, Denso i BluE Nexus.
Novi Skyactiv-Z s četiri i šest cilindara
Novi Skyactiv-Z motor trebao bi postati okosnica Mazdine ponude benzinaca. Prvo će se pojaviti u vozilima na takozvanoj "maloj platformi", a premijeru bi trebao doživjeti s dolaskom iduće generacije iznimno popularnog modela Mazda CX-5, planiranog za 2027. godinu.
Riječ je o četverocilindričnom benzinskom motoru obujma 2,5 litre koji koristi naprednu verziju SPCCI tehnologije (paljenje pomoću kompresije upravljano svjećicom), poznate iz postojećeg Skyactiv-X motora. Iz Mazde poručuju kako će motor zadovoljavati sve nadolazeće Euro 7 norme o ispušnim plinovima, a istovremeno nuditi savršen spoj visoke učinkovitosti i odličnih performansi.
Uz četverocilindrični motor za manje modele, Mazda razvija i redni šesterocilindrični motor za veća vozila koja koriste njihovu "veliku" platformu. Konkretni podaci o snazi i performansama za sada se još uvijek drže u tajnosti.
Jedna od ključnih prednosti novog Skyactiv-Z motora jest smanjenje broja komponenti i pojednostavljenje upravljačkog softvera, što će izravno dovesti do veće učinkovitosti u proizvodnji i razvoju. No, to nije sve - za 2027. godinu Mazda planira predstaviti i potpuno novi hibridni sustav.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati