"Kineski Elon Musk" kroz dvije brojke objasnio kineski uspjeh u autoindustriji

AKO SE PITATE zašto se trenutačno najnapredniji automobili proizvode u Kini, a ne u Sjedinjenim Državama ili Europi, odgovor stane u dvije brojke, kaže suosnivač Xpenga He Xiaopeng.
Prva brojka, 50, označava udio novih energetskih vozila (NEV-ova) u ukupnoj prodaji automobila u Kini. Drugim riječima, svako drugo novo prodano vozilo prošle godine bilo je električno ili plug-in hibridno. Druga brojka, 55.7, odnosi se na postotak NEV-ova prodanih prošle godine koji su bili opremljeni naprednim sustavima asistirane vožnje bez korištenja ruku, sličnim Teslinu Full Self-Drivingu ili Fordovu BlueCruiseu.
Za usporedbu, kada je He Xiaopeng 2014. suosnivao XPeng, oba ta udjela bila su manja od 1%, piše Fortune. "U proteklom desetljeću Kina je doživjela golem razvoj", rekao je He na globalnoj večeri brenda održanoj u Hong Kongu, gdje je glavna zvijezda bio njegov novi luksuzni obiteljski kombi X9.
Iako se deset godina čini dugim razdobljem u industriji potrošačke elektronike, u autoindustriji koja je izrazito usmjerena na sigurnost to otprilike odgovara cijelom životnom ciklusu jednog modela, od početnog dizajna do kraja proizvodnje.
Za usporedbu, u SAD-u električna i plug-in hibridna vozila čine tek oko 11% tržišta lakih vozila, dok Europa stoji nešto bolje s udjelom od 23%. Što se tiče naprednih sustava asistencije u vožnji, teško je pronaći izravne usporedbe.
No ako uzmemo Teslu kao mjerilo, njihova najnaprednija opcija vožnje bez korištenja ruku prisutna je u možda samo četvrtini vozila, a Elon Musk je dva puta bio primoran snižavati cijene kako bi potaknuo prodaju, piše Fortune. Zbog toga američke i europske vlasti sada uvode visoke carine kako bi zaštitile svoja tržišta od pristupačnih kineskih električnih vozila.
Unatoč svemu, He vjeruje da XPeng može uspjeti i na svjetskom tržištu: "Tijekom idućeg desetljeća planiramo da više od polovice naše prodaje dolazi iz inozemstva. Želimo se nametnuti kao vodeći kineski brend u srednjem i višem tržišnom segmentu". Nedavno je i Volkswagen, koji je desetljećima bio neprikosnoveni lider u Kini zahvaljujući ranom ulasku na tržište, sklopio izravno partnerstvo s XPengom.
Tko je He Xiaopeng?
Nakon što je prodao popularni mobilni preglednik UCWeb Alibabi, He je iskoristio zarađeni kapital kako bi pokrenuo proizvođača električnih vozila XPeng. Među Teslinim poklonicima He se često doživljava kao "kineski Elon Musk" koji prati sličan poslovni obrazac, gotovo do najsitnijih detalja. Poput Muska, razvio je vlastite čipove za autonomnu vožnju, izradio humanoidnog robota (nazvanog Iron) i proširio poslovanje na sektor zračnog prometa. Razlika je u tome što He ne ulaže u rakete, već u leteće automobile.
Ipak, XPeng je po veličini i tržišnoj vrijednosti daleko manji od Tesle.
Tesla je godinama imala gotovo monopol na Zapadu zahvaljujući tehnološkoj prednosti, vlastitom softveru i snažnoj mreži Supercharger punionica. Nasuprot tome, XPeng se morao probijati na izrazito konkurentnom kineskom tržištu koje predvodi BYD i na kojem su brojni ambiciozni rivali.
Zbog toga je XPeng danas tek manji igrač. Bori se za sedmo ili osmo mjesto među kineskim brendovima novih energetskih vozila. Hoće li Heova tvrtka preživjeti žestoki rat cijenama koji trenutno potresa kinesko tržište električnih vozila, još je uvijek otvoreno pitanje.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati