Isplati li se kupiti rabljeni Audi Q5?

AUDIJU Q5 malo se toga može zamjeriti. Osim ponekad osjetljivih osovina, ovaj profinjeni SUV na tehničkim pregledima (TÜV) impresionira natprosječnom izdržljivošću. Auto Bild je analizirao dvije generacije i donose najvažnije informacije iz aktualnog TÜV izvještaja. Evo na što trebate paziti pri kupnji rabljenog primjerka.
Druga generacija (FY): 2017. – 2024.
Druga generacija, poznata pod oznakom FY, na tržište je stigla 2017. godine. Predstavlja se s klasičnim Audijevim vrlinama: diskretan dizajn, visoka kvaliteta izrade i tehnologija uglavnom preuzeta iz modela A4. To jamči modernu opremu, od sustava pomoći vozaču do multimedije.
Redizajnom iz 2020. godine tehnologija je dodatno optimizirana, a zahvaljujući kombinaciji aluminija i čelika, karoserija je do 90 kg lakša od prethodnika. U vožnji iznenađuje dinamikom i užitkom, za što su zaslužni pogon s naglaskom na stražnje kotače, čvrst ovjes i snažni motori do 367 KS. Motori su dobro izolirani, a mjenjači s dvostrukom spojkom u početku rade besprijekorno.
Potencijalni problemi novije generacije
S većim brojem prijeđenih kilometara, DSG mjenjači mogu pokazati znakove slabosti, a zabilježena je i značajna potrošnja ulja. Gotovo svi modeli pate od softverskih problema sa sustavima pomoći i multimedijom. Benzinski 2.0 TFSI motori povremeno imaju problema s neispravnim pumpama rashladne tekućine. Zabilježeni su i tvornički opozivi zbog pregrijavanja pumpi za vodu (2018.) te neispravnih upravljačkih jedinica motora (2022.).
Prva generacija (8R): 2008. – 2016.
Prva generacija (tip 8R) od početka je više impresionirala kvalitetom i dinamikom nego dizajnerskom finoćom. Temeljen na modelima A4 i A6, ovaj je Q5 nudio puno praktičnosti uz vizualnu suzdržanost. Najčešći izbor, 2.0 TDI, slovi kao robustan i izdržljiv, a jedini je dostupan i s prednjim pogonom. S vremenom je Audi nudio sve snažnije motore, a favorit među njima je uglađeni 3.0 TDI s 240 KS, koji osigurava suverene performanse i odlično se slaže sa sedmerostupanjskim automatskim mjenjačem.
Zabilježeni kvarovi i opozivi
Starija generacija imala je nekoliko opoziva: zbog curenja vodova rashladne tekućine (2009.), pucanja staklenog krova (2011.), grešaka na zračnom jastuku vozača (do 2012.) te rizika od požara na pomoćnom grijaču (do 2015.). Unatoč tome, na dugotrajnom testu njemačkog Auto Bilda, Audi Q5 se dokazao kao iznimno pouzdan.
Ocjena na tehničkom pregledu (TÜV)
Prema izvještaju TÜV-a, Audi Q5 se drži osjetno bolje od prosjeka u svojoj klasi. Čak i stariji modeli s visokom kilometražom imaju značajno manji postotak ozbiljnih nedostataka u usporedbi s konkurentima, što potvrđuje kvalitetu izrade.
Podvozje
Noviji Q5 bilježi probleme s ovjesom tek kod primjeraka starih pet godina, dok su mlađi besprijekorni. Kod starije serije 8R čvrsto podvozje češće uzrokuje trošenje komponenti. S druge strane, pogonske osovine, upravljač i amortizeri na obje generacije su vrlo izdržljivi, a hrđa nije problem.
Svjetla
Stariji Q5 ovdje pokazuje snagu – kratka, duga i pokazivači smjera bolji su od prosjeka. Kod novijeg modela nešto su češće kritike na račun stražnjih svjetala.
Kočnice
Radna i parkirna kočnica na oba modela gotovo su savršene. Kočioni vodovi su izdržljivi, a jedino se diskovi troše nešto brže od prosjeka, ali i dalje u prihvatljivim granicama.
Ekologija i curenje ulja
Gubitak ulja je daleko ispod prosjeka klase. Prolaznost na eko-testu je visoka, a ispušni sustavi su dugotrajni.
Zaključak
Audi Q5 nudi snagu, prostor i prestiž, zbog čega i kao rabljeni drži visoku cijenu. Ipak, model iz Ingolstadta trebao bi pružiti uglavnom bezbrižno vlasništvo. Na tehničkom pregledu uvjerava natprosječnim brojem primjeraka bez kvarova, unatoč visokim kilometražama. Jedina slabost na koju treba obratiti pažnju u budućnosti jest trošenje ovjesa na mlađem tipu FY.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati