Električni auti su pouzdaniji od običnih, pokazala analiza njemačkog autokluba

STATISTIKA kvarova njemačkog autokluba ADAC često je i dobar savjet kod kupovine vozila. S obzirom na to da se vozači, kad im se auto pokvari, prečesto sjete "žutih anđela", kako zovu hitnu službu ADAC-a u ovoj zemlji, autoklub raspolaže i odličnom statistikom o tome koji automobili su najčešće njihovi "pacijenti", a s kojima rijetko imaju posla.
U ovogodišnjem izvješću o pouzdanosti 159 modela vozila različitih proizvođača ima i mnogo iznenađenja. Na primjer, u klasi malenih vozila se kao najpouzdanija pokazala Dacia Spring, a mnogi koji gotovo slijepo vjeruju u pouzdanost Toyote iznenadit će podatak da se model RAV4 pokazao kao katastrofa na četiri kotača.
Najčešći uzroci kvarova
Kod uzroka kvara iz godine u godinu ništa se ne mijenja: motori i upravljački sustavi motora su upola manje (22,1%) problem od glavnog uzroka – baterije. U 8,8% slučajeva problem su gume, a toliko otprilike ima i problema s generatorom i električnim sustavom ili ključevima i sustavom blokade vozila.
Električni automobili iznenađujuće pouzdani
No najveće iznenađenje može biti što su se električni automobili pokazali uvjerljivo pouzdanijima od običnih. Doduše, poziva vlasnika e-automobila ima znatno više, ali samo zato što ima i više takvih automobila na cestama. Sve u svemu, na 1000 vozila u 4,2 slučaja to će biti e-auto, a u čak 10,4 automobil s "običnim" motorom.
To je zapravo stara teorija kako su e-automobili pouzdaniji od onih s motorima s unutarnjim izgaranjem jer imaju daleko manje pokretnih dijelova. Ako vidite rastavljen benzinski ili dizel motor, vidjet ćete i milijun dijelova i motora i rasplinjača koji izgledaju kao da jedva čekaju izazvati nevolju – što su u prvim danima automobilizma i činili, dapače i često i rado.
No i to je zaključak kluba ADAC: nešto stariji električni automobili imaju daleko više problema od novijih. Očito je i proizvođačima trebalo vremena da uoče slabe točke, ali s vremenom se one uklanjaju i vozila su pouzdanija.
Problem servisa za električne automobile
Ali ako se e-automobil pokvari, onda i list Der Spiegel javlja o velikim i skupim nevoljama vlasnika. Još mnogo servisa u Njemačkoj uopće neće ni primiti e-auto na popravak jer njihove snažne baterije nisu neopasne za mehaničara koji ne zna točno što treba napraviti. Ali čak i kad je riječ o nekom mehaničkom kvaru na prijenosu, običan servis radije neće imati posla s takvim kvarom te ga šalje u ovlašteni servis proizvođača.
A tamo je uvijek ista priča: čak i kad se radi o kvaru dijela nekog sustava ili pojedine ćelije seta baterija, redovito će tražiti od vlasnika da baš sve promijeni – što često košta više nego čitav automobil. Postoje specijalizirani servisi koji će popraviti i takve kvarove – doduše ne jeftino – no, oni su i u Njemačkoj još izuzetno rijetki.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati