Curi vam tekućina ispod auta? Evo kako to prepoznati o čemu se radi

MRLJA ispod automobila prizor je koji nijedan vozač ne voli vidjeti. Dobra je vijest da postoji jedan scenarij u kojem možete odahnuti.
Ako je tekućina koja curi ispod automobila potpuno prozirna, bez mirisa i nije masna na dodir, riječ je o običnoj vodi. To je najčešće kondenzat iz klimatizacijskog sustava, što samo znači da vaša klima radi ispravno. Nekoliko kapljica vode može se pojaviti i na ispušnoj cijevi, što je također normalna pojava.
Međutim, ako tekućina ima boju, miris ili je masna, vrijeme je za oprez. Problem možete pokušati identificirati prema boji, mirisu, gustoći te mjestu na kojem se mrlja pojavila. Jasan znak da nešto nije u redu je i osjetan pad performansi vozila.
Kako razlikovati tekućine?
Budući da mnoge automobilske tekućine s vremenom i korištenjem potamne i postanu smeđe, boja nije uvijek najpouzdaniji pokazatelj. Ipak, postoje neke smjernice koje vam mogu pomoći.
- Rashladna tekućina (antifriz): Ako je mrlja svjetlozelene, narančaste, ružičaste ili plavozelene boje i ima slatkast miris, gotovo je sigurno riječ o curenju rashladne tekućine. Najčešće se pojavljuje ispod prednjeg dijela automobila. Uzrok može biti olabavljena stezaljka na crijevu, što možete i sami popraviti uz malo alata. Ako to ne riješi problem, a trebate dovesti auto do servisa, provjerite razinu tekućine u posudi i nadopunite je ako je potrebno.
- Crvena tekućina: Mrlja crvene boje najčešće ukazuje na curenje ulja iz automatskog mjenjača ili tekućine za servo upravljač. Budući da se hidraulički servo sustavi sve rjeđe ugrađuju u nova vozila, kod njih je ovaj problem manje vjerojatan. Najlakši način za razlikovanje je prema lokaciji. Ako je mrlja ispod prednjeg dijela vozila, vjerojatno curi servo tekućina. Ako se nalazi na sredini ili prema stražnjem dijelu, problem je vjerojatno u mjenjaču. U oba slučaja, posjet mehaničaru je neizbježan.
- Plava tekućina: Rijetka i skliska tekućina plave boje obično je znak curenja iz sustava za pranje vjetrobranskog stakla. Uzrok može biti napuknuta posuda, oštećeno crijevo ili loš spoj. Nije riječ o hitnom slučaju, ali posjet servisu pomoći će u dijagnosticiranju i rješavanju problema.
Curenja zbog kojih morate odmah u servis
Postoje tekućine čije je curenje znak za uzbunu i zahtijeva hitnu reakciju kako biste izbjegli opasnost i veći kvar.
Ulje za kočnice jedna je od najvažnijih tekućina u vašem automobilu. Dok je novo, može biti prozirno ili žućkasto, no kako i antifriz može biti žut, a voda prozirna, ključna je provjera gustoće i mirisa. Ulje za kočnice je sklisko i masno na dodir te ima karakterističan, pomalo neugodan miris koji podsjeća na ribu. Ako sumnjate na curenje kočionog ulja, nemojte voziti automobil. Najsigurnije je pozvati vučnu službu i odmah se uputiti mehaničaru.
Druga ključna tekućina je motorno ulje. Novo ulje je zlatnosmeđe boje, no s vremenom postaje tamnosmeđe ili potpuno crno. Mrlja od ulja pojavit će se ispod motora, a prepoznat ćete je i po jakom, neugodnom mirisu. Zbog svoje gustoće, stvara masne mrlje koje je vrlo teško očistiti s poda garaže ili prilaza. Curenje najčešće uzrokuju napuknuti karter, istrošene brtve ili oštećen poklopac ventila. Ovo je još jedan potencijalno opasan problem zbog kojeg je posjet mehaničaru hitan i neizbježan.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati