BMW je prošle godine imao rekordno uspješnu prodaju. Jedan motor posebno je na cijeni

DOK NJEMAČKI proizvođač hrabro korača prema budućnosti sa svojom novom platformom za električna vozila Neue Klasse, tvrtka ne zaboravlja na svoju bogatu povijest i snagu motora s unutarnjim izgaranjem.
U nedavnom razgovoru s voditeljem istraživanja i razvoja, dr. Joachimom Postom, otkriven je zanimljiv podatak koji pokazuje da su snažni benzinski motori i dalje iznimno traženi. Post je potvrdio da je prošla, 2024. godina, bila najbolja godina u povijesti tvrtke po prodaji V8 motora.
"Želimo kupcu dati najbolji automobil, a oni mogu odlučiti kakav pogonski sklop žele. Ne dobiti novi automobil samo ako odaberu električno vozilo, a stari automobil ako žele motor s unutarnjim izgaranjem. Svijet je drugačiji; prošle godine (2024.) imali smo najveću prodaju [premium] električnih vozila, a istovremeno i rekordno visoku prodaju osmerocilindričnih motora", izjavio je Post.
V8 motori posebno popularni u SAD-u
Ne čudi da su V8 motori od Bavaraca izuzetno popularni na američkom tržištu, gdje su dostupni kao opcija u modelima X5, X6, X7, Seriji 7 i Seriji 8. Standardno dolaze u najjačim izvedbama poput M5, M8, X5 M i X6 M. Uz to, novi M5 predstavio je i novi plug-in hibridni V8 pogonski sklop, koji se za sada pokazuje kao pun pogodak.
Povijest i moderna tehnologija
Iako je BMW najpoznatiji po svojim rednim šesterocilindričnim motorima, tvrtka je proizvodila luksuzne automobile s V8 motorima još 1950-ih i 1960-ih, da bi ih trajno vratila u ponudu početkom 1990-ih. Najnovija generacija, 4,4-litreni S68 s dvostrukim turbopunjačem, predstavljena je 2022. godine i ugrađuje se čak i u modele Land Rovera i Range Rovera. U kombinaciji s hibridnim sustavom, kao u modelu M5, BMW-ov V8 pruža kupcima snagu i karakter koji žele, istovremeno zadovoljavajući sve strože propise o emisijama.
Za razliku od mnogih proizvođača koji su najavili potpuni prelazak na električna vozila, BMW je zauzeo oprezniji pristup. Nastavili su ulagati u motore s unutarnjim izgaranjem paralelno s razvojem električnih vozila, a ta se strategija, sudeći po snažnoj prodaji i jednih i drugih, očito isplatila.

bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati