Zašto aviokompanije napuštaju zagrebački aerodrom?

Foto/Screenshot: Boris Scitar/PIXSELL/Simple Flying

PORTAL Simple Flying, specijaliziran za vijesti o zračnom prijevozu, objavio je analizu u kojoj pokušava odgovoriti na pitanje “Zašto avioprijevoznici napuštaju glavni grad Hrvatske Zagreb?”.

Simple Flying ističe da Hrvatska doživljava veliki rast u avionskom prometu, ali isključivo na aerodromima na morskoj obali, dok broj putnika koji slijeću u Zagreb stagnira, a sljedeće godine bi trebao dramatično pasti.

Stagnacija broja putnika u 2019.

Prema službenim statistikama, zagrebački aerodrom je ove i prošle godine imao približno isti broj putnika te se ističe da je to “problem i za Hrvatsku i za aerodrom”. 

Naime, stagnacija broja putnika koji prolaze kroz zagrebački aerodrom se događa u vrijeme velikog turističkog rasta u Hrvatskoj, a i širi je kontekst takav da se broj putnika u Hrvatskoj ove godine povećao za 10 posto. Simple Flying navodi primjer kompanije Iberia, koja svake godine širi svoju ponudu letova prema Hrvatskoj, ali sve to se odvija mimo zagrebačkog aerodroma koji zaostaje u odnosu na druge aerodrome u Hrvatskoj.

Zaostajanje u odnosu na europsku konkurenciju

Zračna luka zaostaje i u odnosu na europsku konkurenciju. Primjerice, sa svojih 45 letova dnevno zagrebački aerodrom je manje prometan od sekundarnog aerodroma, poput onih u Palermu, Hanoveru i Aberdeenu. Pritom je zagrebački aerodrom “u privilegiranoj poziciji”, jer je jedini aerodrom koji služi civilnom zračnom prometu u hrvatskom glavnom gradu te je jedini aerodrom u širem području.

Dok Tuđman stagnira, aerodrom u glavnom gradu Litve je prošle godine zabilježio 50 posto veći promet.

U analizi se predviđa da će sljedeća godina biti još gora, jer nije najavljena niti jedna nova putna linija, čak ni od Croatia Airlinesa. “Umjesto toga, nacionalna avio-kompanija dobiva novac od vlasti da pokrije svoje operativne troškove”, navodi se. Također postoji i opasnost da ljubljanski aerodrom postane low cost alternativa zagrebačkom.

Tuđman je avio-prijevoznicima preskup

U članku se navodi da je Korean Air cjelogodišnju vezu Seul-Zagreb pretvorio u sezonsku, CSA Czech Airlines otkazao sve svoje letove, a Eurowings je prestao prodavati karte za letove za Berlin od ožujka. Nadalje, Swiss Air je otkazao sve letove za Zürich. Eurowings je svoju odluku objasnio time da je Tuđman preskup, a s istim objašnjenjem je 2014. odustao EasyJet.

Ističe se da Tuđman nudi popust za nove linije, ali da avio-prijevoznici odustaju od korištenja zagrebačkog aerodroma čim moraju plaćati pune iznose, za koje smatraju da su preskupi.

Na kraju se dodaje kako će Hrvatska početkom sljedeće godine započeti svoje šestomjesečno predsjedanje Europskom unijom, ali unatoč tome glavni grad Hrvatske ima aerodrom na kojem “samo 14 kompanija održava cjelogodišnje letove”.
 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.