"Vlak smrti" dan prije nesreće bio neispravan: Strojovođa 127 puta morao ograničiti brzinu

KONDUKTER u kobnom vlaku smrti, u čijem je izlijetanju u srpnju ove godine u Rudinama poginulo šestero putnika, Ivica Mišković rekao je kako je u primijetio određene nepravilnosti u radu tijekom vožnje u desnom zavoju.

"Isto je primijećeno još u sastavu vlaka 500, što je potvrdio i strojovođa putem interne komunikacije. Isto sredstvo DMG 7123 jučer sam pratio kao vlak 520, također bez ispravnog rada nagibne tehnike", kazao je Mišković istražnom povjerenstvu HŽ-a koje treba odrediti zašto je došlo do kobne nesreće u Rudinama 24. srpnja ove godine, piše Večernji list.

Tri mjeseca nakon nesreće nitko nije pregledao vlak

Kondukter je u vrijeme nesreće bio u sredini vlaka te je upozoravao putnike da vlak ne može kočiti, a nije koristio kočnicu za opasnost. Istraga je pokazala kako je vlak iskliznuo iz tračnica zbog retardanta TG-300 koji je bio poliven po njima te zbog njega vlak nije mogao kočiti. No, čini se kako retardant nije bio jedini krivac za nesreću u Rudinama. Zanimljivo je kako tri mjeseca od nesreće još nije pregledan vlak kako bi se utvrdilo je li bio tehnički ispravan i zašto se nije, uz nekoliko mehanizama kočenja, mogao zaustaviti na pruzi.

Povjerenstvo još nije ispitalo niti strojovođu vlaka Joška Palinića. Dan uoči nesreće taj je vlak u svom putovanju od Splita prema Zagrebu imao problema sa nagibnim mehanizmom koji onemogućava izlijetanje s pruge, što je strojovođa Mato Sekulić uredno i prijavio kontroli vuče vlakova. Taj podatak nije se našao kao dio spisa na splitskom Županijskom sudu te nije bio poznat niti u istrazi.

Strojovođi 127 puta signalizirano da ograniči brzinu

Na tom putu od Splita prema Zagrebu elektronika je strojovođi 127 puta signalizirala da ograniči brzinu na 80 kilometara na sat zbog teže neispravnosti naginjanja sanduka te je vlak prebacivala na brzo kočenje. Uz to, u knjigu prijava dizel strojovođa, upisano je da su na vlaku "škripili" amortizeri, a i klimatizacija je bila neispravna pa nije rashlađivala prostor nego ga je grijala do 32 stupnja Celzijuseva. Prometni stručnjaci navode kako je moguće da nagibni mehanizam na vlaku nije odgovarajuće funkcionirao te da je i to mogao biti djelomičan razlog za iskakanje vlaka.

Članovi HŽ-ovog povjerenstva nisu bili u mogućnosti 17. rujna obaviti pregled vlaka jer im na kolodvoru u Solinu nisu omogućili uvjete za to. U istrazi simulacija nesreće nije obavljena s identičnom lokomotivom na samom mjestu događaja, jer to nije sigurno pa je za to iskorištena manevarska lokomotiva u predgrađu Splita. Ta simulacije je obavljena na ravnoj pruzi, bez nagiba, te se u njoj nije moglo vjerno prikazati kako vlak na kosini i skliskim tračnicama dobiva na ubrzanju.  

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.