Učiteljica koja je sama digitalizirala učionicu: Vrijeme je da prestanemo kukati

Foto: Dalibor Urukalovic, Luka Stanzl/PIXSELL

PREDSJEDNIK srednjoškolskog sindikata Branimir Mihalinec poručio je danas kako štrajk u osnovnim i srednjim školama ide dalje jer još nisu s Vladom nastavili pregovore o koeficijentima, najavivši prosvjede u srijedu i četvrtak na Trgu sv. Marka.

Ponovio je da će na tom sastanku, koji bi se po najavi ministra Josipa Aladrovića trebao održati sutra, Vlada vjerojatno dati neku ponudu, koju će sindikati pak dati na referendum svojim članovima.

"Neovisno o vremenskim uvjetima, u planu daljnjih aktivnosti ovog tjedna, u srijedu i četvrtak će biti naše aktivnosti na Trgu svetog Marka", kazao je Mihalinec, dodavši kako će ta dva dana intenzivno provesti ispred vrata Vlade i Sabora.

U utorak će štrajkati Krapinsko-zagorska, Varaždinska i Međimurska županija. Sindikatima će se u utorak pridružiti i Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja, stoga neće raditi fakulteti i stručno osoblje.

U srijedu štrajkaju Sisačko-moslavačka, Brodsko-posavska i Zagrebačka županija.

Učiteljica iz Tučepa: Svaki učitelj može pokrenuti pozitivne promjene

Učiteljica razredne nastave škole u Tučepima Marlena Bogdanović rekla je danas na tribini stranke Pametno.da svaki učitelj može pokrenuti svoj posao u pozitivnom smjeru kad ga počne frustrirati postojeće stanje, ako to želi.

"Krajnje je vrijeme da prestanemo kukati, trebamo vidjeti što mi možemo napraviti za sebe i svoju djecu. Moji učenici jedva čekaju da počnemo raditi", kazala je učiteljica koja je prije šest godina potpuno sama, bez pomoći države, uvele tablete u svakodnevnu nastavu.

Ona se sama, kaže, počela educirati o novim tehnologijama uz pomoć interneta i kolega iz zapadnih zemalja, potom dobila podršku hrvatskih agencija, učinila svoj rad vidljivim i potom postala edukatorica kolegama iz Hrvatske.

"Tako krene pozivna spirala koja vas, vaše učenike i njihove roditelje čini zadovoljnim", poručila je Bogdanović i zaključila da je u svemu najvažnija poruka mladima, posebno djevojčicama, da svoje snove mogu ostvariti i u malim sredinama.

Jokić: Za promjene je potrebno puno više od novca

Sindikati s pravom traže povećanje plaća, ali za bitne i duboke promjene u obrazovanju potrebna je autonomija škola, a to je puno više od novca, izjavio je bivši voditelj kurikularne reforme Boris Jokić.

Na javnoj tribini "Znanje, priznanje, poštovanje", koju je moderirao znanstvenik, profesor fizike i promotor znanosti Ivica Puljak, rečeno je da od reforme koja se provodi ne treba očekivati velike promjene jer ona nije pripremljena, a pogotovo nije cjelovita.

Jokić je kazao da je potrebno temeljito promijeniti status obrazovnih radnika kako bi im se omogućilo da postanu odgovorni za svoj posao i ponovio da su obrazovni radnici vjerojatno najveći resurs Hrvatske za promjene.

Viši znanstveni suradnik Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu ocijenio je da se politika svih dosadašnjih vlada prema obrazovanju planira na kratke staze, "od ponedjeljka do petka", te da uz nju nije moguća nikakva ozbiljna promjena.

Ravno prije pet godina sabor je bez glasa protivljenja usvojio Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije, ali od tada su se izmijenile tri vlade, a nijedna nije ostvarila ni jedan njezin cilj u obrazovanju, kazao je.

Po Jokiću, najvažnije je provesti profesionalizaciju obrazovanja, čime bi se otklonio utjecaj politike i poboljšao materijalni i drugi status obrazovnih radnika, a time i potaknuo porast ugleda te profesije.

"Nered u redu"

Ravnatelj pulske gimnazije Filip Zoričić ocijenio je da u školama vlada "nered u redu" jer je sve moguće opravdati zakonima, a da ništa u stvarnosti ne funkcionira dobro, te da politika pod kontrolom drži sve procese.

On smatra da postojeća reforma provodi tek manji dio onoga što bi trebala, ali nije ju ni moguće provesti uz postojeću neujednačenost opremljenosti škola.

Velika je prepreka napretku u školama to što učitelji nemaju samopoštovanja nego "po gradu hodaju sagnute glave", kazao je Zoričić.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.