Dva granična prijelaza sa Bosnom i Hercegovinom, Maljevac i Strmica, u čiju je izgradnju i opremanje uloženo ukupno 23 milijuna kuna, bit će otvoreni na sutrašnjoj prigodnoj svečanosti, objavili su iz Ministarstva financija.
Granični prijelaz Maljevac, na Državnoj cesti D-216 u Karlovačkoj županiji, vrijedan 12 milijuna kuna, sagrađen je sredstvima Republike Hrvatske i kreditom Svjetske banke. Glavni nositelj Projekta je Ministarstvo financija, a projekt se sastoji od više komponenata, a jedna od njih je izgradnja četiri granična prijelaza i to: Maljevac, Gunja, Slavonski Brod i Slavonski Šamac.
Međunarodni granični prijelaz Maljevac nalazi se na granici Hrvatske i BiH, na Državnoj cesti D-216, izgrađen je istočno od postojećeg i ima šest prometnih traka, a postojeća cesta služit će isključivo naselju Maljevac.
Kako se uskoro očekuje potpisivanje Aneksa Ugovora o zajedničkoj lokaciji s BiH, prema kojem bi službe BiH preselile na ovu lokaciju i zajedno s našim službama obavljale graničnu kontrolu, već za nekoliko dana nastavit će se radovi kojim bi se osigurao prostor i uvjeti za rad graničnih službi BiH.
Zauzvrat, granične službe RH na graničnom prijelazu Ličko Petrovo Selo-Izačić na teritoriju BiH dobit će iste uvjete za rad. Takav dogovor dviju država podržala je i Svjetska banka budući da se ovakvim rješenjem postiže racionalno korištenje prostora i smanjuju troškovi izgradnje graničnih prijelaza, ističu u Ministarstvu financija.
Projektnu dokumentaciju izradio je Tehno Ing iz Zagreba, radove izvelo poduzeće ZM-Inženjering, a nadzor obavilo poduzeće GIMA iz Zagreba.
U izgradnju graničnog prijelaza Strmica uloženo je 11 milijuna kuna sredstava državnog proračuna, a radovi su započeli 25. travnja 2003. godine.
Riječ je o međunarodnom cestovnom graničnom prijelazu II. kategorije, Strmica-Bosansko Grahovo, na državnoj cesti D-33, namijenjenom i putničkom i kamionskom prometu.
Izvedene su po četiri prometne trake za putnički odnosno kamionski promet, s pripadajućim parkirnim mjestima.
Projektnu dokumentaciju izradila je Hidroelektra-projekt d.o.o. Zagreb, a radove je za šest mjeseci izveo ZM-Inženjering Zagreb, pri čemu je nadzor nad gradnjom obavio Jurcon projekt.