Prijavljena 34 smrtna slučaja u Toyotama od 2000. godine



AMERIČKA vlada od 2000. godine naovamo primila je ukupno 34 prijave smrtnih slučajeva za koje se okrivljuje naglo ubrzanje u Toyotinim vozilima, objavljeno je danas u obnovljenoj bazi podataka.

Vlada je primila 13 novih prijava u zadnja tri tjedna, a smrtni slučajevi koji su se navodno dogodili u Toyotinim vozilima zbog problema s naglim ubrzavanjem, zabilježeni su u devet sudara između 2005. i 2010. godine.

U razdoblju od 2000. do 2009. godine primljena je 21 prijava u kojoj se navodi smrt u Toyotinim vozilima.

Najveći opoziv u povijesti Toyote

Toyota je u zadnjih nekoliko mjeseci zbog problema s podlošcima za noge, papučicom gasa te sustavom kočenja opozvala 8,5 milijuna vozila diljem svijeta, što je uvelike ugrozilo dobar glas najveće svjetske autokompanije.

U slučajevima opoziva nije neobično da vlade dobiju veći broj prijava, a niti jedna od prijava protiv Toyote nije službeno potvrđena. Trenutno su također planirana tri saslušanja u Kongresu, na koje se ne zna hoće li doći Toyotin predsjednik Akio Toyoda, a u SAD-u je pripremljena cijela serija građanskih tužbi.

Nije neuobičajeno

Baza podataka Nacionalne uprave za sigurnost prometa na autocestama (NHTSA) pokazuje povećanje broja žalbi na novi Prius, koji je prošli tjedan povučen zbog problema s kočenjem. Kad je NHTSA početkom veljače počela istragu oko Priusa, bile su 124 žalbe, a do danas se taj broj popeo na 1.120 žalbi, u kojima se navodi 34 sudara i šest ozljeda, ali nijedna smrt.

Glasnogovornica američkog ministarstva prometa Olivia Alair rekla je da je normalno da NHTSA "dobije veći broj žalbi kupaca nakon opoziva i nakon što javnost sazna za problem sa sigurnošću".

Alair je rekla da NHTSA svaku prijavu shvaća ozbiljno, a ubrzanim tempom pribavlja i podatke o novim žalbama kako bi im pomogle "pri istrazi oko naglog ubrzavanja, sustava kočenja na Priusu, kao i drugih problema sa sigurnošću".

Loše brojke u SAD-u

Toyota je u međuvremenu najavila kako u SAD-u namjerava pokrenuti veliki program poticanja kušnje svojih vozila za ožujak. Vodeći ljudi Toyote u SAD-u najavili su kako će biti koliko je god potrebno agresivni u prikupljanju novih kupaca.

Ipak, ne zna se koje poteze namjeravaju poduzeti.

U siječnju je prodaja Toyotinih automobila u SAD-u pala za 16 posto, na najnižu razinu u gotovo deset godina, jer je tvrtka zaustavila prodaje modela Camry i Corolla, najprodavanijih auta iz svoje flote.

Vijest je utoliko lošija za Toyotu kad se uzme u obzir da je ukupna prodaja automobila u SAD-u u istom razdoblju porasla za šest posto. Toyota je i dalje drugi najveći proizvođač na američkom tržištu, nakon General Motorsa.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.