Otvoren novi kontejnerski terminal u Rijeci

Foto: FaH

Rijeka Gateway kontejnerski terminal, jedan od najvažnijih logističkih i infrastrukturnih projekata u Hrvatskoj, svečano je otvoren danas, a premijer Andrej Plenković tom je prigodom istaknuo da to ulaganje predstavlja ogledni primjer suradnje države i privatnih partnera u razvoju ključne infrastrukture.

"Taj projekt dio je širih aktivnosti Vlade na modernizaciji zemlje, čvrstoj integraciji u jezgru Europske unije te na projiciranju politike modernog suverenizma", rekao je Plenković.

Dodao je da se u isto područje ubrajaju i velike infrastrukturne investicije u regiji, poput LNG terminala na Krku, koji je pridonio sigurnosti opskrbe energentima i diverzifikaciji pravaca, čime Hrvatska postaje regionalno energetsko čvorište.

Premijer je podsjetio i da je Vlada uložila u izgradnju ceste D-403, koja povezuje terminal s mrežom autocesta, te istaknuo kako je za učinkovit transport robe nužna i modernizacija željeznice, posebno nizinske pruge, što će biti sljedeća faza razvoja prometne infrastrukture.

Investicija od 600 milijuna eura

U prvoj fazi terminal raspolaže s 400 metara obale i kapacitetom od 650 tisuća TEU godišnje, dok će se nakon planirane dogradnje obala produljiti na 680 metara, a kapacitet povećati na više od milijun TEU.

Ukupna investicija u Rijeka Gateway prelazi 380 milijuna eura, a zajedno s pratećom prometnom infrastrukturom – cestovnom i željezničkom – vrijednost projekta doseže 600 milijuna eura.

U projekt 380 milijuna eura zajednički ulažu APM Terminals (Maersk Group) i ENNA grupa, u dvije faze. Na terminalu će raditi oko 300 zaposlenika, a očekuje se značajan multiplikativan učinak na gospodarstvo Rijeke i cijele Hrvatske.

Na otvorenju je naglašeno da riječki kontejnerski terminal i povezana prometna mreža prema srednjoj Europi omogućuju kraće vrijeme transporta u odnosu na luke sjeverne Europe, dok Hrvatska ima stratešku prednost u geografskom i geopolitičkom položaju, jer kroz nju prolaze tri važna europska koridora.

"Povijesni dan za Rijeku i Hrvatsku"

Generalni direktor Rijeka Gatewaya Peter Corfitsen ocijenio je da je ovo povijesni dan za tvrtku, Rijeku i cijelu Hrvatsku, jer terminal postaje pokretač gospodarskog razvoja regije.

"U tri godine izgrađen je najmoderniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe, zahvaljujući podršci dioničara te lokalne, regionalne i državne politike. Naša je ambicija postati jedan od najboljih terminala u mreži APM terminala", rekao je Corfitsen.

Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa istaknuo je da je riječ o najvećem i najvažnijem projektu u povijesti riječke luke, vrijednom 380 milijuna eura, koji se realizira u dvije faze.

"Prva faza, kapaciteta 650 tisuća TEU godišnje, sada je završena. U drugoj će se fazi operativna obala produljiti, a kapacitet povećati na 1,1 milijun TEU godišnje", naveo je Vukorepa.

Pozdravne govore održali su i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik Uprave A. P. Moller - Maersk Vincent Clerc, predsjednik Uprave APM Terminals Keith Svendsen, predsjednik Uprave ENNA grupe Boštjan Napast i ministar vanjskih poslova Danske Lars Løkke Rasmussen.

Uoči otvorenja premijer Plenković sastao se s ministrom Rasmussenom te s predstavnicima Maerska i APM Terminalsa.

Najmoderniji terminal u regiji

Terminal je opremljen najsuvremenijom infrastrukturom: četiri daljinski upravljane brodske dizalice (STS), 15 dizalica na kotačima (RTG), dvije dizalice na tračnicama (RMG) te 28 terminalskih traktora.

Svi su sustavi povezani u jedinstveni daljinski kontrolni centar, a cijeli je prostor pokriven prvom industrijskom privatnom 5G mrežom u Hrvatskoj, što osigurava visoku razinu sigurnosti, učinkovitosti i održivosti.

Operacije na terminalu bit će vođene najmodernijom tehnologijom, uz potpunu automatizaciju i korištenje energije iz obnovljivih izvora, čime Rijeka Gateway postaje prvi takav terminal u jadranskoj regiji.

Uz terminal izgrađena je i nova upravna zgrada u obnovljenom skladištu 22 u kompleksu Metropolis, rekonstruiranom uz konzervatorski nadzor i protupotresne standarde.

Na kraju svečanosti simbolično je otvoren i Trg snažnih žena Grada Rijeke, smješten u prostoru terminala uz četiri najveće dizalice koje nose imena Antonije Reljac, Zore Matijević, Ade Felice Rošić i Snježane Pejčić, odabrana glasovima građana Rijeke.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.