Ilustracija: Sindikat biciklista
"PJEŠACI i biciklisti - kako do suživota i dijeljenja prostora?" naziv je okruglog stola održanog u srijedu navečer u Zagrebu u organizaciji biciklističkih udruga koje su istaknule kako su loša infrastruktura bez sustavnog ulaganja, kao i oduzimanje prostora u korist motoriziranih vozila glavni razlozi zbog kojih pješaci i biciklisti dolaze u konflikt.
Porasla mogućnost konflikta
No, dodao je, prevelikim brojem biciklista i pješaka povećala se mogućnost konflikta pa je rješenje u gradnji zaobilaznih staza za bicikliste, odnosno u razdvajanju tih skupina kao i prometnom planiranju za održivu mobilnost svih sudionika u prometu.
Mario Ćosić sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti važnim je ocijenio upravo realizaciju zajedničkog održivog urbanog prometa te kazao da svi moraju biti svjesni odgovornosti prema najranjivijoj skupini u prometu, a to su pješaci. U većini gradova trebao bi se, dodaje, riješiti problem parkiranja automobila čime bi se dobilo prostora za ostale sudionike u prometu. Kao dobar primjer naveo je Novigrad i tamošnju garažu čijom su se gradnjom uvelike poboljšali i slika grada i uvjeti u prometu.
Biciklističke staze često prekinute
Vladimir Halgota iz Sindikata biciklista upozorio je kako su biciklističke staze često prekinute iz raznoraznih razloga. Ima i primjera biciklističkih staza koje prolaze kroz terasu kafića, pa su građani u šali napravili horizontalnu signalizaciju 'pazi konobar'.
Dobrim je ocijenio široke biciklističke staze iz 1986., a lošim to što se danas uglavnom samo "crtaju žute crte".
Na skupu je zaključeno da građani vole bicikle jer ima brojne praktične, ekonomske, zdravstvene i ekološke prednosti. Međutim, poštivanje prometnih pravila otežano je zbog nedostataka postojeće biciklističke infrastrukture. Zagreb ima veliki potencijal postati biciklističkim gradom, no biciklistička infrastruktura je manjkava pa je treba cjelovito osmisliti, a ne stvarati uske biciklističke staze s raznim preprekama, među kojima su čak i kante za smeće.